W Urzędzie Marszałkowskim Województwa Mazowieckiego podpisano umowę na dostawę 22 wagonów piętrowych. Wykonawcą pojazdów jest PESA Bydgoszcz SA.
Kiedy dziesięć lat temu podejmowaliśmy decyzję o powołaniu pierwszej w Polsce samorządowej spółki kolejowej, wiedzieliśmy, że to wielkie wyzwanie finansowe i organizacyjne. Przez tych dziesięć lat dzięki środkom z budżetu województwa oraz pieniądzom unijnym udało się kupić 79 nowych pojazdów i zmodernizować kolejnych 81. Miejmy nadzieję, że po naprawieniu niekonstytucyjnych przepisów dotyczących 'janosikowego”, będziemy mogli zaplanować kolejne potrzebne inwestycje taborowe – podkreśla marszałek Adam Struzik.
Zadowolenia z podpisania umowy nie kryją także przedstawiciele wykonawcy. To nowe miejsca pracy mówi Tomasz Zaboklicki, prezes Zarządu PESY.
Gdzie będą jeździć nowe pociągi – o tym Dariusz Grajda, członek zarządu Kolei Mazowieckich.
Prócz 22 wagonów piętrowych PESA wykona dla Kolei Mazowieckich także 2 lokomotywy elektryczne. Koleje Mazowieckie posiadają obecnie 37 wagonów piętrowych (26 środkowych i 11 sterowniczych) oraz 11 lokomotyw TRAXX P160 DC firmy Bombardier Transportation i są wśród polskich przewoźników kolejowych pionierem pod względem wykorzystania możliwości, jakie daje uruchamianie pociągów w systemie 'push-pull’. Pierwszy z wagonów wyprodukowanych przez PESĘ dołączy do parku taborowego Kolei Mazowieckich w styczniu, zaś ostatni z nich – w sierpniu 2015 r. Koszt zamówienia to ok. 278 mln zł.
fot.Agnieszka Stabińska