ZUS skraca godziny, w których będzie obsługiwać klientów. Chodzi o dwa poniedziałki – 16 i 23 marca 2020 r. Urząd zachęca też do kontaktowania się przez Internet lub infolinię.
Mówi Piotr Olewiński, regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa mazowieckiego.
Dodatkowo w placówkach ZUS znajdują się specjalne skrzynki, w których klienci mogą składać dokumenty, wnioski lub pisma.
Urząd zwraca się także do swoich klientów z prośbą o ograniczenie bezpośrednich wizyt w placówkach Zakładu. W przypadku potrzeby kontaktu prosi o rozważenie skorzystania z informacji telefonicznej (tel. 22 560 16 00 – konsultanci są dostępni w dni robocze pon. – pt. godz. 7.00 – 18.00) lub komunikacji mailowej na adres cot@zus.pl.
Przypominamy także, że większość spraw w ZUS można załatwić bez wychodzenia z domu poprzez Platformę Usług Elektronicznych (www.pue.zus.pl).
Osoby, które jeszcze nie mają swojego profilu na PUE ZUS, mogą go założyć w każdej chwili. Wystarczy wejść na stronę, wybrać sposób rejestracji i wypełnić formularz.