Prezydent Łukasz Kulik skierował do przedsiębiorców pismo w sprawie podatku od nieruchomości.
W związku z trudną sytuacją ekonomiczną wielu firm w naszym mieście, zwracam się do Państwa z informacją wyjaśniającą procedury związane z płatnością oraz udzielaniem ulg w zakresie podatku od nieruchomości.
Podstawą wymiaru podatku od nieruchomości dla osób fizycznych jest decyzja, a dla osób prawnych – deklaracja. Wiele osób i firm nie opłaciło podatków w wymaganych terminach, w związku z powyższym Urząd Miasta Ostrołęki jest zobowiązany do przesłania Państwu upomnienia. Mając na uwadze, iż terminy płatności pierwszych rat już minęły, oprócz należności głównej zostaną Państwo obciążeni odsetkami z tytułu nieterminowej płatności.
Chcąc wesprzeć przedsiębiorców, którzy znaleźli się w trudnej sytuacji ekonomicznej, zachęcam Państwa do złożenia wniosków o:
odroczenie terminu płatności zaległości podatkowej z tytułu podatku od nieruchomości wraz z wnioskiem o umorzenie odsetek i kosztów upomnienia (druk w załączeniu). Proponuję Państwu wskazanie nowego terminu płatności:
– dla osób fizycznych – 15 września 2020 r.
– dla osób prawnych – 31 sierpnia 2020 r.
warunkiem pozytywnego rozpatrzenia 'wniosku” o odroczenie terminu płatności jest dołączenie dwóch dokumentów. Pierwszym jest 'formularz informacji” (druk w załączeniu), drugim jest dokument przedstawiający strukturę przychodów i kosztów za pierwsze 4 miesiące 2019 i 2020 r. (są one niezbędne do udokumentowania pogorszenia sytuacji ekonomicznej).
Gdyby Państwa sytuacja do czasu odroczenia zaległości podatkowej uległa dalszemu pogorszeniu, proponuję Państwu złożenie kolejnego wniosku o:
umorzenie zaległości podatkowej wraz z odsetkami za część 2020 roku (druk w załączeniu). Taki wniosek będą mogli Państwo złożyć najwcześniej:
– dla osób fizycznych – 15 września 2020 r.
– dla osób prawnych – 31 sierpnia 2020 r.
Ponieważ dopiero w momencie powstania zaległości podatkowej wniosek o jej umorzenie może być rozpatrywany,
– warunkiem pozytywnego rozpatrzenia 'wniosku” o umorzenie odroczonej zaległości podatkowej jest dołączenie jednego dokumentu przedstawiającego strukturę przychodów i kosztów za pierwsze 7 miesięcy 2019 i 2020 r. (są one niezbędne do udokumentowania pogorszenia sytuacji ekonomicznej).
Przy okazji dziękuję tym z Państwa, którzy złożyli deklaracje i opłacili raty podatku w wymaganym terminie. Gdyby Państwa sytuacja ekonomiczna również uległa pogorszeniu, proponuję złożenie wniosku o:
umorzenie zaległości podatkowej wraz z odsetkami za część 2020 roku (druk w załączeniu). Taki wniosek będą mogli Państwo złożyć najwcześniej dzień po terminie płatności kolejnej raty, ponieważ dopiero w momencie powstania zaległości podatkowej, wniosek o jej umorzenie może być rozpatrywany,
warunkiem pozytywnego rozpatrzenia 'wniosku” o umorzenie zaległości podatkowej jest dołączenie dwóch dokumentów. Pierwszy to formularz informacji (druk w załączeniu), a drugi to dokument przedstawiający strukturę przychodów i kosztów za okres 5 pełnych miesięcy 2020 r. poprzedzających miesiąc złożenia wniosku, oraz analogiczny okres roku 2019 (są one niezbędne do udokumentowania pogorszenia sytuacji ekonomicznej).
Jednocześnie informuję Państwa, iż w przypadku złożenia takich wniosków Urząd Miasta Ostrołęki nie będzie pobierał związanej z tym opłaty prolongacyjnej za odroczenie terminu płatności.
Prezydent Miasta Ostrołęki
Łukasz Kulik
źródło: Urząd Miasta