Walentynki już w piątek. Miłość nie istnieje bez umiejętności budowania relacji. Tymczasem coraz więcej uwagi poświęcamy telefonom kosztem najbliższych osób.
To zjawisko nazywamy 'phubbingiem’. Jak zmieniać ten model zachowania? Jak promować budowanie więzi? 14 lutego to doskonała data na przedstawienie założeń kampanii, w której kilka instytucji ma wspólny cel – sprawić, by najbliżsi nie czuli się ignorowani i już od dziecka uczyli się, jak budować, a nie burzyć więzi.
Właśnie jutro w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Mazowieckiego zostanie zainaugurowna kampania społeczna 'Widzę Cię! Słyszę Cię!’, która koncentruje się na problemie uzależnień behawioralnych, ze szczególnym naciskiem na zjawisko phubbingu rodzicielskiego.
Podczas spotkania zostanie podpisane porozumienie między: Mazowieckim Centrum Polityki Społecznej a Krajowym Centrum Przeciwdziałania Uzależnieniom, Kuratorium Oświaty w Warszawie i Mazowieckim Samorządowym Centrum Doskonalenia Nauczycieli.
W konferencji udział wezmą: Anna Brzezińska – członkini zarządu województwa mazowieckiego, Mariusz Budziszewski – zastępca dyrektora Mazowieckiego Centrum Polityki Społecznej, dr n. med. Bogusława Bukowska – wykonująca zadania dyrektora Krajowego Centrum Przeciwdziałania Uzależnieniom, Wioletta Krzyżanowska – Mazowiecka Kurator Oświaty, Kuratorium Oświaty w Warszawie, Jarosław Zaroń – dyrektor Mazowieckiego Samorządowego Centrum Doskonalenia Nauczycieli.