Koronawirus -nieuczciwe reklamy do kosza
W ramach zobowiązania do ochrony konsumentów w internecie, Komisja Europejska koordynowała przegląd (’sweep’) stron internetowych w celu ustalenia, gdzie obywatele UE są narażeni na treści promujące fałszywe produkty w kontekście koronawirusa. Wyniki pokazują, że w następstwie wezwania KE platformy usunęły lub zablokowały miliony wprowadzających w błąd reklam lub produktów.
Przegląd – przeprowadzony przez sieć współpracy w zakresie ochrony konsumentów (CPC) – składał się z dwóch części: dogłębnej analizy platform internetowych oraz konkretnych reklam i stron www powiązanych z produktami poszukiwanymi ze względu na koronawirusa.
W kontroli platform uczestniczyły organy ochrony konsumentów z 27 krajów i przedstawiły 126 odpowiedzi dotyczących zarówno przedsiębiorstw, z którymi Komisja utrzymuje regularne kontakty, jak i dodatkowych podmiotów krajowych. Szczególną uwagę zwrócono na oferty badań przesiewowych związane z maskami ochronnymi, żelami odkażającymi, zestawami testowymi, a także żywnością – suplementami diety i produktami nieżywnościowymi o rzekomym działaniu leczniczym.
Więcej na ec.europa.eu