back to top
7.9 C
Ostrołęka
poniedziałek, 12 maja 2025 r.

Wiadomości Europejskie

REKLAMA

Fair play dla platform on-line

REKLAMA

Unijni negocjatorzy porozumieli się w sprawie regulacji, które mają zapewnić mniejszym podmiotom wyrównane szanse w relacjach biznesowych z handlowymi platformami internetowymi.
Parlament Europejski, Rada Unii Europejskiej oraz Komisja Europejska osiągnęły porozumienie polityczne w sprawie nowatorskich przepisów, których celem jest stworzenie sprawiedliwego, przejrzystego i przewidywalnego otoczenia biznesowego dla przedsiębiorstw i handlowców korzystających z platform internetowych.
Do podmiotów, które skorzystają z uzgodnionych przepisów należą sklepy internetowe prowadzące sprzedaż za pośrednictwem platform handlowych, hotele korzystające z internetowych systemów rezerwacji oraz producenci aplikacji. Dzięki nowemu rozporządzeniu warunki handlu internetowego staną się bardziej przewidywalne i przejrzyste. Pojawią się także nowe możliwości rozstrzygania sporów i składania skarg.
Nowe przepisy, stanowiące część strategii jednolitego rynku cyfrowego, obejmą cały sektor platform internetowych – około 7 tys. platform internetowych lub handlowych działających w UE – w tym zarówno światowych gigantów, jak i liczne bardzo małe przedsiębiorstwa typu start-up, które mimo niewielkich rozmiarów często cieszą się dużą siłą przetargową w kontaktach z użytkownikami biznesowymi. Niektóre postanowienia, zwłaszcza dotyczące przejrzystości plasowania, będą miały zastosowanie także do wyszukiwarek.
Badanie Eurobarometru wskazuje, że prawie połowa (42 proc.) małych i średnich przedsiębiorstw w UE korzysta z cyfrowych platform handlowych przy sprzedaży swoich produktów i usług. Ocena skutków przeprowadzona przez Komisję przed przedstawieniem przez nią wniosków ustawodawczych wykazała, że prawie 50 proc. europejskich przedsiębiorstw prowadzących działalność za pośrednictwem platform napotyka trudności. Około 38 proc. problemów ze stosunkami umownymi pozostaje nierozwiązanych, a w przypadku 26 proc. rozwiązanie sprawy określono jako trudne. W wyniku tego bezpośrednio ze sprzedaży notuje się straty między 1,27 a 2,35 mld euro.

Czytaj więcej

Subscribe
Powiadom o
0 komentarzy
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Serwis radiooko.pl nie ponosi odpowiedzialności za treści zamieszczane przez internautów, gdyż należą one do osób, które je zamieściły.

REKLAMA

Ostatnie wiadomości

SPORT

POLITYKA

0
Będziemy wdzięczni za wasze przemyślenia, prosimy o komentarzex