Lekcja na 12 gwiazdek – podsumowanie edycji 2018/2019
Blisko 5000 przejechanych kilometrów, 25 warsztatów dla ponad 650 uczniów ze szkół średnich z Małopolski, Podkarpacia, Lubelszczyzny i Świętokrzyskiego. Tak kończy się edycja 2018/2019 kampanii edukacyjnej 'Lekcja na 12 gwiazdek”, która ma pokazać młodym Polakom, że mogą wpływać na decyzje podejmowane przez unijne instytucje
Inicjatorem i współtwórcą przedsięwzięcia, którego celem jest zwiększenie wiedzy młodych Polaków o UE ze szczególnym uwzględnieniem praktycznego wymiaru członkostwa Polski w UE i jego wpływu na codzienność młodych Polaków, jest Przedstawicielstwo Komisji Europejskiej w Polsce, zaś partnerami sieci Europe Direct oraz Eurodesk.
W ramach trzeciej edycji kampanii w roku szkolnym 2018/2019 przeprowadzono 25 warsztatów dla 653 uczniów i uczennic pochodzących z miejscowości do 50 tys. mieszkańców.
Uczestnicy warsztatów w doceniali sposób prowadzenia spotkań – możliwość dyskusji, pracy w grupach i prezentacji swoich opracowań, a także dobór tematyki oraz nowe pozyskane informacje. W rezultacie 65 proc. badanych uczniów i uczennic podkreśliło, że jest bardzo zadowolonych z lekcji, a 31 proc. było zadowolonych z udziału w warsztatach. –