back to top
5 C
Ostrołęka
czwartek, 28 listopada 2024 r.

Wiadomości Europejskie

REKLAMA

Brexit na granicach Unii

REKLAMA
Fotograf ślubny Malwina Łuba

Jak brexit może wpłynąć na branżę transportową i ruch graniczny? To temat sesji informacyjnej zorganizowanej przez Przedstawicielstwo KE w Polsce oraz Ministerstwo Infrastruktury. Uczestniczyli w niej reprezentanci organów celnych z Francji, Belgii, Holandii oraz Dyrekcji Generalnej ds. Podatków i Unii Celnej Komisji Europejskiej, a także przedstawiciele polskich władz.

Do końca października spodziewane Wielka Brytania ma opuścić struktury Unii Europejskiej. Może to nastąpić na podstawie umowy z UE lub bez niej. Szczególne problemy pojawią się w przypadku drugiego scenariusza. Nie nastąpi wówczas tzw. okres przejściowy i Wielka Brytania stanie się dla Unii Europejskiej państwem trzecim, co oznacza, że prawo UE przestanie mieć zastosowanie w relacjach unijno-brytyjskich. Taki bieg wydarzeń będzie miał ogromny wpływ m.in. na płynność przepływu osób i towarów przez na Wyspy Brytyjskie. To bezpośrednio dotyczy przewoźników, którzy świadczą usługi transportowe dostarczając towary do i z Wielkiej Brytanii. Duża część tych firm pochodzi z Polski i to głównie do nich adresowane było spotkanie, które odbyło się w czwartek 10 października w siedzibie Przedstawicielstwa KE w Polsce.

Najwięcej uwagi poświęcono prawnym uwarunkowaniom wykonywania przewozów transportem drogowym oraz praktycznym aspektom kontroli granicznej. W przypadku brexitu bez umowy, odbywać się on będą na podstawie jednostronnych działań, wprowadzonych przez UE i poszczególne państwa. Dotyczyć one będą prowadzonych na terenie Unii kontroli celnych, sanitarnych i fitosanitarnych produktów wywożonych do i przywożonych z Wielkiej Brytanii. W nieunikniony sposób wydłużą one czas przekraczania granicy i oznaczać będą dodatkowe koszty dla przewoźników. Państwa unijne, przez które będzie przebiegać wyminą handlowa z Wielką Brytanią będą się jednak starały te niedogodności maksymalnie ograniczyć.

Czytaj więcej

Subscribe
Powiadom o
0 komentarzy
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Serwis radiooko.pl nie ponosi odpowiedzialności za treści zamieszczane przez internautów, gdyż należą one do osób, które je zamieściły.

REKLAMA

Ostatnie wiadomości

SPORT

POLITYKA

0
Będziemy wdzięczni za wasze przemyślenia, prosimy o komentarzex