Firma Ostrada będzie wykonawcą ponad sześciokilometrowego odcinka, tzw. skrótu do Warszawy przez Pasieki.
Oferty złożyły dwie firmy. Korzystniejsza, za kwotę 12 844 469 zł pochodziła właśnie od ostrołęckiej Ostrady. Druga była o ponad 2,5 mln zł droższa.
Budowa drogi planowana jest jeszcze w tym roku. Jak zapowiedział starosta Stanisław Kubeł, niezależnie od tego czy powiat wyszkowski będzie realizował swój mierzący prawie 17 km odcinek. Póki co wniosek sąsiadów nie zakwalifikował się do dofinansowania, zaś wniosek Powiatu Ostrołęckiego je otrzymał.
Starosta ostrołęcki wydał pozwolenie na realizację inwestycji, czyli rozbudowę drogi powiatowej od drogi nr 8: Turzyn – Brańszczyk – Niemiry – Knurowiec – Długosiodło – Ostrołęka.
Projektowana droga na początku, do pierwszego przejazdu kolejowego, pokrywa się z istniejącą, następnie przebiega równolegle do linii kolejowej, głównie w pasie kolejowym i kończy się na istniejącym skrzyżowaniu z drogą krajową nr 60 Ciechanów – Ostrów Mazowiecka. Droga będzie miała jezdnię o szerokości 6 m i pas pieszo-rowerowy o szerokości 2,5 m.
W ramach projektu planowane jest: wybudowanie drogi z pasem pieszo-jednym, budowa chodników, zatok autobusowych, zjazdów na posesję, budowa przepustów, ukształtowanie skrzyżowań z drogami poprzecznymi, przebudowanie skrzyżowania drogi krajowej nr 60 z drogą powiatową (od Goworowa) na rondo, poszerzenie przejazdu kolejowego na wysokości Gór, poszerzenie przejazdu kolejowego na wysokości Ponikwi Dużej, zlikwidowanie przejazdów kolejowych. Na rozbudowanej drodze powiatowej ruch będzie odbywał się dwukierunkowo.
Projektowana droga połączy istniejące drogi publiczne: gminną: Józefowo – Kobylin – Prabuty, powiatową Pasieki – Kunin, gminną Ponikiew Duża – Pasieki, gminną Kobylin – Góry o nawierzchni gruntowej oraz drogę krajową Ciechanów – Ostrów Mazowiecka.