back to top
-0.3 C
Ostrołęka
niedziela, 12 stycznia 2025 r.

Rząd powiedział NIE obwodnicy Ostrołęki!

REKLAMA

Minister transportu, budownictwa i gospodarki morskiej odmówił wprowadzenia budowy obwodnicy Ostrołęki do Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2011-2015. W piśmie skierowanym do prezydenta Janusza Kotowskiego uzasadnia to 'ogólnoeuropejskim kryzysem gospodarczym” – informuje Urząd Miasta.

REKLAMA
Fotograf ślubny Malwina Łuba

Budzi to zdziwienie, bo pierwsze wydatki po stronie rządowej nastąpiłyby po 2015 roku, ponieważ deklarację sfinansowania studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe złożyli prezydent Ostrołęki i starosta ostrołęcki. Dopiero kolejne etapy miały być sfinansowane przez resort infrastruktury – czytamy na stonie Urzędu Miasta. Należy przypomnieć, że dotychczasowe prace przygotowawcze zostały sfinansowane przez ostrołęckie firmy Stora Enso i Energa Elektrownie SA. Została opracowana inwentaryzacja przyrodnicza określająca możliwe korytarze drogowe: południowy i północny. Materiały zostały przesłane przez ratusz do ministra Sławomira Nowaka.

Odpowiedź na wniosek prezydenta Kotowskiego i starosty Kubła wsparty podpisem wojewody Jacka Kozłowskiego (wysłany w sierpniu ubiegłego roku) przyszła dopiero w lipcu br. Jedyne co samorządy otrzymały to informacja, że Polska jednak nie jest zieloną wyspą na morzu kryzysu. Minister sugeruje wręcz, że samorząd powinien zbudować obwodnicę na terenie miasta z własnych środków. Miałaby ona połączyć się z dotychczasową tzw. małą obwodnicą miejską. Sugestia ta zakłada, że setki milionów z własnego budżetu miasto miałoby wydać na drogę szybkiego ruchu przez zamieszkałe przez tysiące Ostrołęczan zabudowane już blokami i domkami jednorodzinnymi osiedla Łęczysk, Sienkiewicza, Pomian, Centrum i Wojciechowice.

Jak czytamy na stonie ostrołęckiego ratusza zaniepokojenie budzi fakt niezauważenia przez stronę rządową gigantycznych inwestycji realizowanych w Ostrołęce przez Storę Enso i Grupę Energa, wymagających nowych rozwiązań komunikacyjnych w regionie. Jako samorząd, który docenia wpływ tych firm na rozwój Ostrołęki musi podejmować wspólnie z nimi i sąsiednimi samorządami dalsze działania, żeby uratować miasto przed koszmarem komunikacyjnym. Choć cieszy się z wielkich inwestycji, to Miasto nie może jednak pozwolić na to, żeby TIRy rozjeździły drogi i mosty.

KJ

fot. UM Ostrołęka

Poprzedni artykuł
Następny artykuł

Czytaj więcej

Subscribe
Powiadom o
0 komentarzy
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Serwis radiooko.pl nie ponosi odpowiedzialności za treści zamieszczane przez internautów, gdyż należą one do osób, które je zamieściły.

REKLAMA

Ostatnie wiadomości

SPORT

POLITYKA

0
Będziemy wdzięczni za wasze przemyślenia, prosimy o komentarzex