back to top
18.1 C
Ostrołęka
piątek, 20 września 2024 r.

Program ‘Reaguj i wspieraj. Koalicja na rzecz tworzenia bezpiecznego środowiska nauczania na odległość’

REKLAMA

Kuratorium Oświaty w Warszawie wraz z Mazowieckim Urzędem Wojewódzkim, NASK Państwowym Instytutem Badawczym, Komendą Stołeczną Policji, Urzędem Ochrony Danych Osobowych, Mazowieckim Samorządowym Centrum Doskonalenia Nauczycieli przygotowało program ‘Reaguj i wspieraj. Koalicja na rzecz tworzenia bezpiecznego środowiska nauczania na odległość’. Kierowany jest on do rodziców i nauczycieli. Celem jest wsparcie dzieci i młodzieży w nauce w czasie zdalnej edukacji.

REKLAMA
Fotograf ślubny Malwina Łuba

– Nauka zdalna jest wyzwaniem nie tylko dla uczniów, ale również dla nauczycieli i rodziców. Dzieci pozbawione kontaktu ze swoimi rówieśnikami w szkole przeniosły swoją aktywność do Internetu. Pedagodzy i opiekunowie powinni stworzyć dla nich bezpieczną wirtualną przestrzeń, która pozwoli im utrzymać relację z przyjaciółmi, ale również pomoże w nauce oraz pozwoli zapobiec zagrożeniom, które niesie ze sobą korzystanie z Internetu. – przekonuje Konstanty Radziwiłł, Wojewoda Mazowiecki.

– Proponowany cykl webinariów dla rodziców i nauczycieli wynika z uwag i wniosków, które zebraliśmy podczas monitoringu kształcenia na odległość w mazowieckich szkołach. Widzimy przede wszystkim potrzebę wsparcia potrzeb emocjonalnych i psychicznych dzieci oraz młodzieży. Od tego też zaczynamy nasze spotkania. Kolejne webinaria poświęcamy m.in. wspomaganiu w nauce, bezpieczeństwu w sieci, ochronie danych osobowych. – informuje Aurelia Michałowska, Mazowiecki Kurator Oświaty.

Program ma na celu wspomaganie dzieci i młodzieży w nauce na odległość poprzez przekazanie rodzicom i nauczycielom wiedzy i umiejętności przydatnych w organizacji bezpiecznego procesu zdalnej edukacji. Realizacja odbędzie się w cyklu webinarów w formie online w okresie styczeń – marzec 2021 r. Cykl spotkań będzie się składał z 3 webinarów dla rodziców oraz 3 dla nauczycieli i środowiska szkolnego/edukacyjnego prowadzonych przez ekspertów w danej dziedzinie. Spotkania online zostaną poprzedzone rozpoznaniem potrzeb adresatów, którego celem będzie zebranie pytań i zagadnień we wskazanym obszarze tematycznym. Pozwoli to na doprecyzowanie zakresu tematycznego oraz zbudowanie programu spotkań zgodnie z oczekiwaniami odbiorców. Webinary są zaplanowane na godzinę 18.00 dla rodziców oraz na godzinę 14.00 dla nauczycieli. Spotkania zostaną zrealizowane na kanale YouTube (wcześniej nagrane w uzgodnionym z ekspertami terminie). Rekrutacja oraz komunikacja organizacyjna z uczestnikami będzie się odbywać poprzez dyrektorów szkół.

Każdy zainteresowany będzie mógł też śledzić webinarium on – line. Podajemy link do najbliższego spotkania 21 stycznia o godz. 18.00 https://youtu.be/ohhXySQM4g8  (będzie on uaktywniony w terminie emisji).

Harmonogram spotkań

Webinary adresowane do rodziców (czas trwania ok. 40 min.)

1. Potrzeby psychiczne, społeczne i emocjonalne dzieci i młodzieży w okresie pandemii. 21.01.2021r. – godz.18.00

2. Sposoby wspomagania dzieci w nauce. Czas na naukę i relaks. Atrakcyjne narzędzia i materiały online. 11.02.2021r. – godz.18.00

3. Młodzi użytkownicy Internetu – wyzwania, bezpieczeństwo, ochrona wizerunku  w sieci. Co wiemy, o czym nie wiemy , a czego się nie domyślamy czyli jak towarzyszyć dziecku w cyfrowym świecie? 25.02.2021r. –  godz.18.00

Webinary adresowane do kadry pedagogicznej (czas trwania ok. 60 min.)

1. Uczeń bezpieczny w sieci – jak przeciwdziałać zagrożeniom online. Kiedy i jak reagować? 04.03.2021r. – godz.14.00

2. Bezpieczeństwo danych osobowych w okresie kształcenia na odległość. 11.03.2021r. – godz.14.00

3. Organizacja procesu wspomagania  ucznia ze specjalnymi potrzebami w okresie pandemii. 25.03.2021r. – godz.14.00

W ramach projektu opracowany został poradnik, który będzie pomocą dla dyrektorów, nauczycieli i rodziców w rozwiązywaniu problemów, które mogą wystąpić po powrocie ucznia z nauki zdalnej do klasy szkolnej pod redakcją dr Lidii Popek, konsultanta wojewódzkiego w dziedzinie psychiatrii dzieci i młodzieży, dr Agnieszki Kałwy, konsultanta wojewódzkiego w dziedzinie psychoterapii dzieci i młodzieży oraz dr Aleksandry Kühn-Dymeckiej, konsultanta wojewódzkiego w dziedzinie psychologii klinicznej opracowały. Publikacja pomoże w rozpoznaniu niepokojących sygnałów, wysyłanych przez uczniów i będzie wsparciem w rozwiązywaniu potencjalnych trudności. Celem jest wyposażenie nauczycieli i opiekunów w narzędzie do trafnej diagnozy, tak aby  zapewnić bezpieczeństwo dziecku.

Czytaj więcej

Subscribe
Powiadom o
0 komentarzy
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Serwis radiooko.pl nie ponosi odpowiedzialności za treści zamieszczane przez internautów, gdyż należą one do osób, które je zamieściły.

REKLAMA

Ostatnie wiadomości

SPORT

POLITYKA

0
Będziemy wdzięczni za wasze przemyślenia, prosimy o komentarzex