W środę 30 maja odbędzie się jubileuszowa 10 edycja akcji Orły Ostrołęki.
W tym roku szkoły zgłosiły do konkursu 62 kandydatów. I LO im Bema zgłosiło – 15 uczniów, II LO in. C.K. Norwida – 8 uczniów, II Społeczne LO im.T. Halika -8, III LO im. Unii Europejskiej – 8, Liceum Klasyczne- 1 uczennicę, ZSZ nr 1 – 4, ZSZ nr2 – 5, ZSZ nr 3 – 7, ZSZ nr 4 – 6 uczniów.
Wszystkich kandydatów wraz dyrektorami szkół, wychowawcami, rodzicami i przyjaciółmi serdecznie zapraszamy na uroczysty finał X edycji akcji, który odbędzie się dnia 30 maja /środa/ o godz. 18.00 w Hotelu nad Narwią. W programie występ kabaretu Szuje i zespołu Droga na Ostrołękę. Po części oficjalnej około godz. 20.00 odbędzie się dyskoteka , na którą zapraszamy wszystkich maturzystów rocznik 2012. /Wstęp z legitymacją szkolną./
To już 10 lat! Akcja rozpoczęła się w 2003 roku jeszcze w firmie Intercell, od 2005 roku kontynuowana jest przez Stora Enso Poland. Przez 10 lat w konkursie pojawiło się około 500 uczniów ze wszystkich szkół średnich Ostrołęki. Co roku nagradzanych było 10 maturzystów, oznacza to, że ponad 100 uczniów uzyskało tytuł Orła Ostrołęki i nagrody 100 000 zł łącznie. Niemal drugie tyle otrzymało różnego rodzaju wyróżnienia.
Jako pracodawca chcieliśmy promować i nagradzać postawę solidnej pracy, pokazywać młodym ludziom, że jest to wartość ceniona przez świat dorosłych, ale też wskazywać wychowawcom, że sukces to nie tylko wysoka średnia lecz także różnorodne pasje i zainteresowania, które budują charakter i osobowość młodego człowieka. W pracy bowiem ważne jest nie tylko solidne wykształcenie ale także kreatywność (tego młodych ludzi uczy np. kultura, sztuka), umiejętność pracy w zespole czy odporność na stres (tego uczy np. sport), zaangażowanie i dyspozycyjność (uczy tego np. wolontariat czy udział w akcjach społecznych) .Te umiejętności młodzież zdobywa nie tylko w szkole, ale także na różnych zajęciach poza szkołą. Uważaliśmy, że ważne jest aby te wartości promować, po to by młodzież była lepiej, wszechstronniej przygotowana do dorosłego życia i wymagań jakie stawia np. praca zawodowa.
Będzie to X… i ostatnia edycja akcji. W przyszłym roku planujemy rozpocząć nowy program sponsorski adresowany do lokalnej społeczności.
Maria Rochowicz
Biuro Promocji i PR