Ponad 21 tys. połączeń, średnio 680 rozmów każdego dnia – to bilans pierwszego miesiąca funkcjonowania nowego numeru infolinii NFZ Mazowsze. Od 1 stycznia br. pod numerem (22) 456 74 01 konsultanci Funduszu udzielają zainteresowanym wyczerpujących informacji 24 godziny na dobę, przez 7 dni w tygodniu.
Najczęściej ubezpieczeni pytają o to, jak wyrobić Europejską Kartę Ubezpieczenia Zdrowotnego (EKUZ), jak wyjechać na leczenie do uzdrowiska w ramach powszechnego ubezpieczenia zdrowotnego oraz proszą o pomoc w znalezieniu placówek, w których można się leczyć w ramach NFZ.
Pierwszy telefon konsultanci nowej infolinii NFZ Mazowsze odebrali już 1 stycznia o godzinie 6.59. Tego dnia z prośbą o pomoc zwróciło się do płatnika jeszcze 18 ubezpieczonych. 31 stycznia nasi konsultanci odebrali już ponad 800 telefonów.
Średni czas oczekiwania na połączenie z konsultantem mazowieckiego Funduszu wyniósł w styczniu 1,04 minuty. Skuteczność odebranych połączeń – 90,41 proc. – poinformowała Agnieszka Gołąbek, rzecznik prasowy NFZ Mazowsze.