Z Ostravy do Ostrołęki, 523 km, 3 dni, 1000 t makulatury. Dnia 13 stycznia zamiast 50 tirów jadących przez miasto i stary most do Stora Enso przyjechał pierwszy pociąg z makulaturą. Oszczędzamy przeciążone polskie drogi. Oszczędzamy środowisko – informuje Biuro Promocji i PR Stora Enso.
’Stora Enso posiada infrastrukturę do obsługi transportu kolejowego, utrzymujemy bocznicę, mamy niezbędną infrastrukturę, jesteśmy przygotowani i chętnie korzystalibyśmy z tego rodzaju transportu częściej, szczególnie że posiadamy też stałe kierunki wysyłki np. port w Gdyni ” – mówi Michał Gawrych dyrektor łańcucha dostaw.
Każdego dnia do Stora Enso dostarczane jest 2000 do 3 000 ton makulatury, to jest 100 do 150 tirów dziennie …albo tylko 2 – 3 pociągi. A zużycie makulatury w ostrołęckiej papierni rośnie. W roku 2012 zużyto 207 tys. ton, a w roku 2013, po uruchomieniu nowej maszyny papierniczej nr 5 zużycie się podwoiło i wyniosło 414tys ton. Docelowo zużywane będzie około 600 tys. ton makulatury rocznie.
Fot. Stora Enso