back to top
9.6 C
Ostrołęka
poniedziałek, 19 maja 2025 r.

Piątnica umacnia swoją markę i awansuje w rankingach

REKLAMA

Okręgowa Spółdzielnia Mleczarska z Piątnicy pnie się w górę w rankingach największych polskich przedsiębiorstw oraz najsilniejszych polskich marek.

Wartość marki w 2013 roku została wyceniona na 296 mln zł.

REKLAMA

OSM Piatnica logotyp

Dziennik „Rzeczpospolita” opublikował na początku grudnia Listę 2000 największych polskich przedsiębiorstw i eksporterów. OSM Piątnica awansowała w zestawieniu o 41 pozycji, z 429. na 388. lokatę. Wysokie miejsce zawdzięcza przychodom na poziomie niemal 800 mln złw 2012 r. (wzrost o 12,6% w porównaniu z poprzednim rokiem). Pozycję OSM Piątnica wśród liderów polskiego rynku potwierdza także wysokie 28. miejsce w najnowszym rankingu 700 największych przedsiębiorstw z sektora spożywczego miesięcznika „Rynek Spożywczy”. Także w tym zestawieniu Spółdzielnia zanotowała wyższą pozycję niż przed rokiem (awans o 5 miejsc). 

Jednym z kluczowych motorów rozwoju polskich przedsiębiorstw, a także całej gospodarki jest eksport produktów. Jak wynika z analiz towarzyszących publikacji rankingu Lista 2000 gazety „Rzeczpospolita”, najszybciej rośnie eksport artykułów rolno-spożywczych, w tym wyrobów mleczarskich. OSM Piątnica znalazła się w pierwszej dziesiątce firm, które mogą pochwalić się największą dynamiką wzrostu udziału eksportu w sprzedaży w ostatnich latach (na poziomie 625% od 2009 roku). Piątnica jest również jedną z trzech firm, które zanotowały w tym czasie najwyższy procentowy wzrost przychodów z eksportu. 

O sukcesie rynkowym przedsiębiorstwa decyduje także wartość i siła jego marki. Według opublikowanego przez „Rzeczpospolitą” w połowie grudnia Rankingu Polskie Marki, Piątnica jest 46. najcenniejszą polską marką, a jej wartość w 2013 roku została wyceniona na 296 mln zł. (wzrost o 39% w porównaniu z 2012 rokiem). Piątnica zajęła 18. miejsce w rankingu najmocniejszych marek spożywczych, będąc trzecią w kolejności najsilniejszą marką z branży mleczarskiej. 

Podobnie, jak w ubiegłym roku, Piątnica znalazła się wysoko na liście marek, które cieszą się największą lojalnością klientów – zajęła 10. miejsce w ogólnym zestawieniu, w tym pierwszą pozycję wśród marek mleczarskich. Konsumenci pozytywnie ocenili jakość marki Piątnica (41. pozycja) oraz jej prestiż (58. pozycja) w szczegółowych rankingach Polskie Marki zbudowanych wedle tych kryteriów. 

Lista 2000 została opracowana przez redakcję dziennika „Rzeczpospolita” na podstawie sprawozdań finansowych oraz informacji przekazanych przez firmy w ankietach. Ranking Najcenniejszych i Najsilniejszych Polskich Marek publikowany jest przez gazetę od 10 lat. Rankingi szczegółowe składające się na ocenę siły poszczególnych marek zostały przygotowane w oparciu o wyniki badań opinii konsumentów. 

Więcej informacji o firmie można znaleźć na stronie www.piatnica.com.pl

Czytaj więcej

Subscribe
Powiadom o
0 komentarzy
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Serwis radiooko.pl nie ponosi odpowiedzialności za treści zamieszczane przez internautów, gdyż należą one do osób, które je zamieściły.

REKLAMA

Ostatnie wiadomości

SPORT

POLITYKA

0
Będziemy wdzięczni za wasze przemyślenia, prosimy o komentarzex