back to top
25.5 C
Ostrołęka
sobota, 21 września 2024 r.

O koncepcji budowy obwodnicy Ostrołęki w Starostwie

REKLAMA

Spotkanie poświęcone budowie obwodnicy Ostrołęki odbyło się Starostwie Powiatowym.

REKLAMA
Fotograf ślubny Malwina Łuba

Omówiono przedsięwzięcia, które pozwolą na trwałe rozwiązać narastający w ostatnich latach problem komunikacyjny miasta i powiatu, zniwelować deficyty infrastruktury drogowej, a tym samym podnieść atrakcyjność inwestycyjną regionu oraz pobudzić rozwój gospodarczy w subregionie ostrołęckim i w Polsce Północno-Wschodniej. Zaprezentowana została koncepcja obwodnicy Ostrołęki, którą dla Powiatu wykonał Instytut Badawczy Dróg i Mostów w Warszawie. Mówi starosta ostrołęcki Stanisław Kubeł.
 

W spotkaniu wzięli udział m.in. przedstawiciele samorządów różnego szczebla –  wojewody, marszałka, prezydent Ostrołęki, wójtowie gmin. Mówi radny Sejmiku Województwa Mazowieckiego  Mirosław Augustyniak.

 

Zaprezentowana koncepcja obwodnicy to zadanie, które wraz z planowaną przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad przekracza 900 mln zł.

 
Inwestycja została podzielona na następujące odcinki drogowe:

1. Obwodnica Ostrołęki na terenie gm. Olszewo-Borki, realizowana przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad z  rządowego ‘Programu Budowy 100 obwodnic na lata 2020-2030’, długość odcinka 13-13,5 km, wartość brutto: 270.000.000 zł,
2. Most na Narwi w Teodorowie wraz z drogami dojazdowymi, inwestycja Powiatu Ostrołęckiego z programu rządowego ‘Mosty dla regionów”, długość odcinka 4 km, wartość brutto: 60.885.000 zł,
3. Odcinek Szwendrowy Most – Łęg Przedmiejski, długość odcinka 7 km, wartość brutto: 54.600.000 zł,
4. Budowa odcinka łączącego obwodnicę Ostrołęki z węzłem włączeniowym Śniadowo w drodze ekspresowej S-61 Via Baltica w raz z połączeniem gmin Troszyn i Czerwin. Długość odcinka 16,950 km, wartość: 64.935.000 zł.
5. Budowa odcinka obwodnicy od drogi krajowej 61 do drogi wojewódzkiej nr 627 na terenie gminy Rzekuń. Długość odcinka 8 km z wiaduktem, wartość: 66.400.000 zł,
6. Budowa odcinka obwodnicy od drogi wojewódzkiej nr 627 do linii kolejowej nr 34 Ostrołęka – Małkinia. Długość odcinka 5 km, wartość: 39.000.00 zł,
7. Połączenie obwodnicy Ostrołęki wzdłuż linii kolejowej nr 34 poprzez węzeł włączeniowy Sulęcin do węzła Komorowo na drodze S-61 Via Baltica. Długość odcinka 26 km, wartość 202.800.000 zł,
8. Budowa odcinka obwodnicy Ostrołęki łączącej drogę krajową nr 61 z linią kolejową nr 34. Długość odcinka 8 km, wartość z wiaduktem i mostem południowym na Narwi: 107.905.000 zł.

Czytaj więcej

Subscribe
Powiadom o
0 komentarzy
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Serwis radiooko.pl nie ponosi odpowiedzialności za treści zamieszczane przez internautów, gdyż należą one do osób, które je zamieściły.

REKLAMA

Ostatnie wiadomości

SPORT

POLITYKA

0
Będziemy wdzięczni za wasze przemyślenia, prosimy o komentarzex