back to top
8.4 C
Ostrołęka
piątek, 14 listopada 2025 r.

Nowe drogi przeplotły Kurpiowszczyznę

REKLAMA
wszystkie drogi prowadza do rzymu


Trzy drogi powiatowe odebrał oficjalnie wojewoda mazowiecki Jacek Kozłowski. Uroczyste przecięcie wstęgi w gminach Olszewo- Borki, Lelis oraz Baranowo odbyło się 5 maja w obecności władz powiatowych i gminnych, przedstawicieli służb mundurowych oraz jednostek podległych wojewodzie.

Pierwszą oficjalnie oddaną do użytku trasą była: Olszewo- Borki- Nakły- Działyń- Skrzypek. Jak zaznaczył starosta ostrołęcki Stanisław Kubeł droga ta na wiele lat posłuży mieszkańcom, gdyż została wykonana na solidnej podbudowie, z zastosowaniem najnowszej technologii. Wartość inwestycji  to  8, 6 mln zł. Wykonawcami robót byli: Przedsiębiorstwo Robót Drogowo Mostowych OSTRADA z Ostrołęki oraz BIK PROJEKT z Łomży. Inwestycja realizowana była przy współudziale gminy Olszewo – Borki  2 mln 40 tys. zł.
W ramach wykonanych robót przebudowo drogę o długości 10,023 km. Wykonano podbudowę z kruszywa łamanego, którą wyrównano mieszankami mineralno bitumicznymi w ilość 75 km/m2 ( grubość 3 cm ) oraz ułożono nawierzchnię z betonu asfaltowego składającą się z dwóch warstw –wiążącej grubości 4 cm i ścieralnej 5 cm.  Dla poprawy bezpieczeństwa pieszych  wykonano chodniki obustronnie z kostki betonowej w miejscowości Olszewo Borki oraz jednostronnie w msc. Nakły. Dla właściwego odprowadzenia wód opadowych wykonano odwodnienie drogi przez  tereny zabudowane msc. Olszewo Borki i Nakły oraz wybudowano przepusty drogowe. Dokonano korekty łuku poziomego w msc Nakły. Wybudowano ścieżkę pieszo – rowerową łączącą miejscowość Olszewo Borki z Nakłami. W celu właściwego i bezpiecznego dostępu do przebudowanej nawierzchni drogi wykonano  zjazdy gospodarcze na działki położone wzdłuż drogi. Kompleksowo wymieniono oznakowanie pionowe oraz wykonano oznakowanie poziome w tym namalowano 10 przejść dla pieszych.

REKLAMA

Kolejną oficjalnie oddana do użytku drogą była Czarnotrzew- Baranowo- Orzoł- Stacja Kolejowa Parciaki.
Zadanie realizowane było na przestrzeni 4 lat. Wartość inwestycji w 2011 roku wyniosła blisko 800 tys. zł. z tego 630 tys. zł  to tzw. środki klęskowe (środki MSWiA ). Wykonawcą robót w 2011 roku był BIK Projekt z Łomży.
Odbudowano  drogę z nawierzchnią bitumiczną ,która składa się z dwóch warstw , wiążącej i ścieralnej o długości 1165  m i szerokości 6,00 m.   Nawierzchnie ułożono na podbudowie z kruszywa łamanego grubości 20 cm wykonanej metodą recyklingu głębokiego oraz wykonano 2 przepusty  z blachy falistej oraz z  rur PCV.
W 2012 roku zadanie wyniosło 1, 7 mln zł.W tym ze środków klęskowych pozyskano 1,3 mln zł. ( środki MSWiA ).Wykonawca robót była PRDM OSTRADA z Ostrołęki.
Odbudowano  drogę z nawierzchnią bitumiczną, która składa się z dwóch warstw, wiążącej i ścieralnej o długości 2805  m i szerokości 6,00 m.   Nawierzchnie ułożono na podbudowie z kruszywa łamanego grubości 20 cm wykonanej metodą recyklingu głębokiego oraz wykonano przepust z blachy falistej.
Prace modernizacyjne kontynuowane były w 2013 i 2014 roku. Wówczas przebudowa kosztowała ponad 4 mln 44 tys. zł., w tym 1 mln zł. pochodził z budżetu gminy Baranowo. Wykonawcą prac było Przedsiębiorstwo Robót Drogowo Mostowych OSTRADA Ostrołęka.
W ramach robót przebudowano nawierzchnię bitumiczną o łącznej  długości 7137 m i szerokości 6,00 m. Wybudowano ścieżki pieszo – rowerowe o łącznej długości 5025 m i szerokości 2,00 m na odcinku Czarnotrzew – Baranowo oraz  Baranowo – Orzoł oznakowano je punktowymi elementami odblaskowymi. Wymieniono oznakowanie pionowe i namalowano oznakowanie poziome. Ułożono przepust pod koroną drogi z blachy falistej o długości 11 m oraz przepusty z rur betonowych pod zjazdami.
W ramach inwestycji przebudowano także most na rzece Płodownica i dobudowano na nim część pieszo – jezdną. Wartość robót to 92 tys. zł. Wykonawcy robót była firma 'EURO – BUD” z Tarnobrzega.
Oficjalnego odbioru doczekał się również odcinek Olszewka- Obierwia. Inwestycja realizowana była przy współudziale finansowym gminy Lelis (ponad 318 tys. zł.). Wartość robót wyniosła 1 mln.72 tys. zł.Wykonawca robót było PRDM OSTRADA Ostrołęka.
W ramach robót przebudowano nawierzchnię bitumiczną o długości 1915 m oraz wybudowano ścieżkę na tej samej długości. Wykonano dren z rur perforowanych o długości 45 m. Ułożono przepust PCV o średnicy 80 cm pod koroną drogi i wykonano 6 zatok autobusowych wraz z chodnikami. Ustawiono bariery stalowe ochronne oraz wymieniono oznakowanie pionowe. Namalowano przejścia dla pieszych i wykonano oznakowanie poziome nawierzchni .
W ramach robót wykonano również podbudowę pod ścieżkę rowerową na długości 261 m, następnie  ułożono nawierzchnię bitumiczną z betonu asfaltowego. Na ścieżce wykonano oznakowanie poziome i zamontowano  punktowe elementy odblaskowe. Wartość prac to blisko 42,5 tys. zł. Wykonawca robót była firma Drogi i Mosty Jan Kaczmarczyk  Kacice.

Źródło: www.powiatostrolecki.pl

Poprzedni artykuł
Następny artykuł

Czytaj więcej

0 komentarzy
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Serwis radiooko.pl nie ponosi odpowiedzialności za treści zamieszczane przez internautów, gdyż należą one do osób, które je zamieściły.

REKLAMA

Ostatnie wiadomości

SPORT

POLITYKA

0
Będziemy wdzięczni za wasze przemyślenia, prosimy o komentarzex