
Trzy drogi powiatowe odebrał oficjalnie wojewoda mazowiecki Jacek Kozłowski. Uroczyste przecięcie wstęgi w gminach Olszewo- Borki, Lelis oraz Baranowo odbyło się 5 maja w obecności władz powiatowych i gminnych, przedstawicieli służb mundurowych oraz jednostek podległych wojewodzie.
Pierwszą oficjalnie oddaną do użytku trasą była: Olszewo- Borki- Nakły- Działyń- Skrzypek. Jak zaznaczył starosta ostrołęcki Stanisław Kubeł droga ta na wiele lat posłuży mieszkańcom, gdyż została wykonana na solidnej podbudowie, z zastosowaniem najnowszej technologii. Wartość inwestycji to 8, 6 mln zł. Wykonawcami robót byli: Przedsiębiorstwo Robót Drogowo Mostowych OSTRADA z Ostrołęki oraz BIK PROJEKT z Łomży. Inwestycja realizowana była przy współudziale gminy Olszewo – Borki 2 mln 40 tys. zł.
W ramach wykonanych robót przebudowo drogę o długości 10,023 km. Wykonano podbudowę z kruszywa łamanego, którą wyrównano mieszankami mineralno bitumicznymi w ilość 75 km/m2 ( grubość 3 cm ) oraz ułożono nawierzchnię z betonu asfaltowego składającą się z dwóch warstw –wiążącej grubości 4 cm i ścieralnej 5 cm. Dla poprawy bezpieczeństwa pieszych wykonano chodniki obustronnie z kostki betonowej w miejscowości Olszewo Borki oraz jednostronnie w msc. Nakły. Dla właściwego odprowadzenia wód opadowych wykonano odwodnienie drogi przez tereny zabudowane msc. Olszewo Borki i Nakły oraz wybudowano przepusty drogowe. Dokonano korekty łuku poziomego w msc Nakły. Wybudowano ścieżkę pieszo – rowerową łączącą miejscowość Olszewo Borki z Nakłami. W celu właściwego i bezpiecznego dostępu do przebudowanej nawierzchni drogi wykonano zjazdy gospodarcze na działki położone wzdłuż drogi. Kompleksowo wymieniono oznakowanie pionowe oraz wykonano oznakowanie poziome w tym namalowano 10 przejść dla pieszych.
Kolejną oficjalnie oddana do użytku drogą była Czarnotrzew- Baranowo- Orzoł- Stacja Kolejowa Parciaki.
Zadanie realizowane było na przestrzeni 4 lat. Wartość inwestycji w 2011 roku wyniosła blisko 800 tys. zł. z tego 630 tys. zł to tzw. środki klęskowe (środki MSWiA ). Wykonawcą robót w 2011 roku był BIK Projekt z Łomży.
Odbudowano drogę z nawierzchnią bitumiczną ,która składa się z dwóch warstw , wiążącej i ścieralnej o długości 1165 m i szerokości 6,00 m. Nawierzchnie ułożono na podbudowie z kruszywa łamanego grubości 20 cm wykonanej metodą recyklingu głębokiego oraz wykonano 2 przepusty z blachy falistej oraz z rur PCV.
W 2012 roku zadanie wyniosło 1, 7 mln zł.W tym ze środków klęskowych pozyskano 1,3 mln zł. ( środki MSWiA ).Wykonawca robót była PRDM OSTRADA z Ostrołęki.
Odbudowano drogę z nawierzchnią bitumiczną, która składa się z dwóch warstw, wiążącej i ścieralnej o długości 2805 m i szerokości 6,00 m. Nawierzchnie ułożono na podbudowie z kruszywa łamanego grubości 20 cm wykonanej metodą recyklingu głębokiego oraz wykonano przepust z blachy falistej.
Prace modernizacyjne kontynuowane były w 2013 i 2014 roku. Wówczas przebudowa kosztowała ponad 4 mln 44 tys. zł., w tym 1 mln zł. pochodził z budżetu gminy Baranowo. Wykonawcą prac było Przedsiębiorstwo Robót Drogowo Mostowych OSTRADA Ostrołęka.
W ramach robót przebudowano nawierzchnię bitumiczną o łącznej długości 7137 m i szerokości 6,00 m. Wybudowano ścieżki pieszo – rowerowe o łącznej długości 5025 m i szerokości 2,00 m na odcinku Czarnotrzew – Baranowo oraz Baranowo – Orzoł oznakowano je punktowymi elementami odblaskowymi. Wymieniono oznakowanie pionowe i namalowano oznakowanie poziome. Ułożono przepust pod koroną drogi z blachy falistej o długości 11 m oraz przepusty z rur betonowych pod zjazdami.
W ramach inwestycji przebudowano także most na rzece Płodownica i dobudowano na nim część pieszo – jezdną. Wartość robót to 92 tys. zł. Wykonawcy robót była firma 'EURO – BUD” z Tarnobrzega.
Oficjalnego odbioru doczekał się również odcinek Olszewka- Obierwia. Inwestycja realizowana była przy współudziale finansowym gminy Lelis (ponad 318 tys. zł.). Wartość robót wyniosła 1 mln.72 tys. zł.Wykonawca robót było PRDM OSTRADA Ostrołęka.
W ramach robót przebudowano nawierzchnię bitumiczną o długości 1915 m oraz wybudowano ścieżkę na tej samej długości. Wykonano dren z rur perforowanych o długości 45 m. Ułożono przepust PCV o średnicy 80 cm pod koroną drogi i wykonano 6 zatok autobusowych wraz z chodnikami. Ustawiono bariery stalowe ochronne oraz wymieniono oznakowanie pionowe. Namalowano przejścia dla pieszych i wykonano oznakowanie poziome nawierzchni .
W ramach robót wykonano również podbudowę pod ścieżkę rowerową na długości 261 m, następnie ułożono nawierzchnię bitumiczną z betonu asfaltowego. Na ścieżce wykonano oznakowanie poziome i zamontowano punktowe elementy odblaskowe. Wartość prac to blisko 42,5 tys. zł. Wykonawca robót była firma Drogi i Mosty Jan Kaczmarczyk Kacice.
Źródło: www.powiatostrolecki.pl



