Naczelnik Urzędu Skarbowego w Ostrołęce przypomina o trwającej ogólnopolskiej akcji Ministerstwa Finansów 'Nie bądź jeleń, weź paragon”.
W czasie kampanii społecznej pracownicy urzędu skarbowego będą sprawdzać prawidłowość ewidencjonowania sprzedaży na kasach fiskalnych i przypominać o obowiązku wydawania paragonów przy każdej transakcji.
Jednym z celów akcji jest zarówno uświadomienie klientom, jakie znaczenie ma każdorazowy odbiór paragonu, jak i spowodowanie, by wydawanie paragonów było powszechne, a podatki odprowadzane były na podstawie rzetelnie ewidencjonowanej sprzedaży.
Wydanie paragonu w sklepie, barze czy restauracji ma duże znaczenie nie tylko dla kupującego, ale również dla wszystkich podatników. Otrzymanie paragonu to prawo konsumenta i podatnika. Paragon jest potwierdzeniem, że kwota podatku trafiła do budżetu państwa, czyli do naszej wspólnej kasy, a nie do kieszeni nieuczciwego przedsiębiorcy. Klient biorący paragon niejako mobilizuje sprzedawcę do rzetelnej ewidencji obrotu. Z kolei sprzedawcy, którzy uczciwie rejestrują sprzedaż na kasach fiskalnych, przestrzegają zasad uczciwej konkurencji.
Korzyści z wzięcia lub żądania wydania paragonu jest wiele i, co najważniejsze – są one związane nie tylko z wpływami budżetowymi, ale dotyczą przede wszystkim konsumentów.
Biorąc paragon: ułatwiamy sobie złożenie reklamacji w przypadku zakupu wadliwego towaru, mamy możliwość porównania cen, wspieramy uczciwą konkurencję, mamy pewność, że nie zostaliśmy oszukani – wiemy dokładnie, za co i ile zapłaciliśmy, zmniejszamy 'szarą strefę”, gdyż sprzedawcy nie mają możliwości ukrywania swoich dochodów.