Na lokalnych portalach pojawiły się wiadomości o nagrywaniu rozmów telefonicznych w Urzędzie Miasta Ostrołęki.
Rausz informuje, że wdraża działanie nowej centrali telefonicznej, która daje możliwość nagrywania rozmów – obecnie ta funkcja jest testowana, o czym komunikuje w nagraniu wszystkich interesantów, którzy łączą się z centralą.
W celu nieustannego podwyższania standardów obsługi interesantów oraz dla zapewnienia bezpieczeństwa pracowników uruchamia system rejestrowania zewnętrznych rozmów telefonicznych. Jest to rozwiązanie wykorzystywane przez większość instytucji publicznych, które mają kontakt z interesantami i umożliwia obiektywne rozwiązywanie ewentualnych skarg dotyczących obsługi telefonicznej. Co roku wpływają do ratusza pojedyncze skargi od niezadowolonych mieszkańców, stąd wychodząc naprzeciw społecznym oczekiwaniom, przymierza się do udoskonalenia kontroli jakości obsługi.
Urząd Miasta informuje też, że nie rejestruje rozmów wewnętrznych.