Chcą działać świadomie, odpowiedzialnie i zostawić po sobie dobry ślad. Chcą mieć wpływ na to, jak wygląda ich otoczenie. To przedsiębiorcy społeczni, którzy poza prowadzeniem biznesu czynią konkretne dobro. Wystartowała kampania społeczna 'Właśnie po to”. Ma pokazać, że problemy społeczne można rozwiązać za pomocą biznesowych metod. Wspiera ją popularny aktor filmowy i teatralny – Artur Barciś.
Mówi Łukasz Wachowski z Fundacji Fundusz Współpracy, jeden z organizatorów kampanii.
Pokazanie idei przedsiębiorczości społecznej i zainteresowanie nią konsumentów, pracowników oraz przedsiębiorców – to cel kampanii.
Na Mazowszu przedsiębiorstw społecznych jest niemal 400, w powiecie ostrołęckim – 14.
Przedsiębiorstwo społeczne może założyć każdy. Wystarczy mieć pomysł na biznes oraz wrażliwość społeczną.
Ideę przedsiębiorczości społecznej spopularyzował na świecie Muhammad Yunus, laureat Pokojowej Nagrody Nobla w 2006 roku, założyciel wielu firm społecznych w Bangladeszu m.in. Grameen Banku, największej na świecie instytucji finansowej udzielającej osobom ubogim niewielkich kredytów bez zabezpieczenia.
Kampania dofinansowana ze środków Samorządu Województwa Mazowieckiego.