Wymiana doświadczeń, edukacja oraz rozmowy o wyzwaniach, jakie stoją przed lokalnymi redakcjami towarzyszyły II Kongresowi Mazowieckich Mediów Lokalnych.
Wzięło w nim udział blisko 120 dziennikarzy, wydawców, ekspertów i medioznawców. Media lokalne są siłą samorządów – powiedziała Janina Ewa Orzełowska, członkini zarządu województwa mazowieckiego.
Mateusz Orzechowski, wiceprezes Stowarzyszenia Mediów Lokalnych podkreślił, że sieciowanie lokalnych mediów może zwiększyć ich siłę negocjacyjną wobec reklamodawców, zachowując jednocześnie lokalność przekazu.
Wśród prelegentów kongresu była m.in. Anna Ryczek, prezes zarządu agencji Samorządowe Internety. Zwróciła uwagę na różnice między regionami, ale podkreśliła, że w każdym z nich jest ważna tożsamość.
II Kongres Mazowieckich Mediów Lokalnych odbył się w Państwowym Muzeum Etnograficznym w Warszawie. Pokazał, że lokalne dziennikarstwo, mimo licznych wyzwań, pozostaje ważnym filarem życia społecznego i informacyjnego regionu. Organizatorem wydarzenia był Samorząd Województwa Mazowieckiego.








