Prawie pół miliona połączeń, ponad 13 tys. wiadomości online i 240 interwencji. W ten sposób pomogli dzieciom konsultanci Telefonu Zaufania dla Dzieci i Młodzieży 116 111. Dzisiaj mija cztery lata jego funkcjonowania.
6 listopada 2008 roku, Telefon Zaufania 116 111 zadzwonił po raz pierwszy. Dzieci i młodzież zyskały szansę na bezpłatną i anonimową rozmowę ze specjalistą, który wysłucha ich cierpliwie i ze zrozumieniem. Telefon 116 111 to również miejsce, gdzie wspólnie z życzliwym dorosłym mogą poszukać rozwiązań swoich problemów.
– Uruchamiając pierwszy, ogólnopolski i bezpłatny telefon zaufania dla dzieci i młodzieży, musieliśmy zmierzyć się z wyzwaniem, jakim jest ważne i skuteczne wspieranie młodych ludzi przez telefon i pomoc online – mówi Monika Sajkowska, dyrektor FDN. – Nie spodziewaliśmy się, że zapotrzebowanie na anonimową formę pomocy będzie aż tak duże. Od 4 lat staramy się mu sprostać rozwijając ofertę Telefonu 116 111.
Telefon Zaufania 116 111 obecnie ma sześć stanowisk i działa 7 dni w tygodniu od 12.00 do 20.00. Z konsultantami można skontaktować się także za pośrednictwem strony www.116111.pl . Aktualnie każdego dnia ponad 60-osobowy zespół konsultantów odbiera średnio 500 połączeń i odpisuje na dziesiątki wiadomości. Potrzeby młodych ludzi są jednak zdecydowanie większe.
KJ