back to top
1.3 C
Ostrołęka
czwartek, 16 stycznia 2025 r.

Bezpieczniej i szybciej z Białegostoku do Warszawy

REKLAMA

Dwie jezdnie drogi ekspresowej S8 łączą Warszawę i Białystok. To historyczna chwila. Udostępnienie kierowcom ostatniego, 13-kilometrowego odcinka od Wyszkowa do węzła Poręba, domyka całą wybudowaną drogę ekspresową pomiędzy miastami. To zaś pozwala połączyć Białystok z siecią dróg szybkiego ruchu w Polsce i Europie.

REKLAMA
Fotograf ślubny Malwina Łuba

Odcinek od Wyszkowa do węzła Poręba, którym kierowcy już jeżdżą, ma 13 kilometrów długości i nawierzchnię – podobnie jak sąsiedni fragment od węzła Poręba do obw. Ostrowi Mazowieckiej – z betonu cementowego. Łącznie to 29 km nawierzchni betonowej – na pozostałej części S8 pomiędzy Warszawą, a Białymstokiem, kierowcy pojadą po nawierzchni asfaltowej.
 
Odcinek Wyszków – węzeł Poręba w liczbach:

3 węzły drogowe: Trzcianka, Knurowiec i Poręba
8 obiektów inżynierskich przewidzianych dla ruchu pojazdów
1 górne przejście dla zwierząt (WD-04)
19 przepustów stanowiących przejścia dla zwierząt małych
50 km barier energochłonnych
ok. 34 km ogrodzenia wzdłuż trasy chroniącego przed wtargnięciem zwierzyny
832 m ekranów przeciwhałasowych
wybudowano ok 1,1 mln m3 nasypów

Budowa S8 na odcinku Wyszków – Poręba jest dofinansowana ze środków unijnych (POIŚ 2014-2020) jako część projektu obejmującego wszystkie mazowieckie od Wyszkowa do granicy województwa (38,5 km). Wsparcie unijne wynosi 662,8 mln zł.

źródło: GDDKiA

Czytaj więcej

Subscribe
Powiadom o
0 komentarzy
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Serwis radiooko.pl nie ponosi odpowiedzialności za treści zamieszczane przez internautów, gdyż należą one do osób, które je zamieściły.

REKLAMA

Ostatnie wiadomości

SPORT

POLITYKA

0
Będziemy wdzięczni za wasze przemyślenia, prosimy o komentarzex