Dwie jezdnie drogi ekspresowej S8 łączą Warszawę i Białystok. To historyczna chwila. Udostępnienie kierowcom ostatniego, 13-kilometrowego odcinka od Wyszkowa do węzła Poręba, domyka całą wybudowaną drogę ekspresową pomiędzy miastami. To zaś pozwala połączyć Białystok z siecią dróg szybkiego ruchu w Polsce i Europie.
 	Odcinek od Wyszkowa do węzła Poręba, którym kierowcy już jeżdżą, ma 13 kilometrów długości i nawierzchnię – podobnie jak sąsiedni fragment od węzła Poręba do obw. Ostrowi Mazowieckiej – z betonu cementowego. Łącznie to 29 km nawierzchni betonowej – na pozostałej części S8 pomiędzy Warszawą, a Białymstokiem, kierowcy pojadą po nawierzchni asfaltowej.
 	 
 	Odcinek Wyszków – węzeł Poręba w liczbach:
 	3 węzły drogowe: Trzcianka, Knurowiec i Poręba
 	8 obiektów inżynierskich przewidzianych dla ruchu pojazdów
 	1 górne przejście dla zwierząt (WD-04)
 	19 przepustów stanowiących przejścia dla zwierząt małych
 	50 km barier energochłonnych
 	ok. 34 km ogrodzenia wzdłuż trasy chroniącego przed wtargnięciem zwierzyny
 	832 m ekranów przeciwhałasowych
 	wybudowano ok 1,1 mln m3 nasypów
Budowa S8 na odcinku Wyszków – Poręba jest dofinansowana ze środków unijnych (POIŚ 2014-2020) jako część projektu obejmującego wszystkie mazowieckie od Wyszkowa do granicy województwa (38,5 km). Wsparcie unijne wynosi 662,8 mln zł.
źródło: GDDKiA


