Egzekwowanie zakazu stosowania środków pirotechnicznych, ścisła współpraca z policją, obowiązkowe wdrożenie systemu identyfikacji kibiców, profesjonalny dobór służb porządkowych – to główne rekomendacje dla klubów piłkarskich przed rundą jesienną sezonu 2013/2014. Podczas spotkania w urzędzie wojewódzkim podsumowano także stan bezpieczeństwa w rundzie wiosennej.
Obowiązek posiadania systemów identyfikacji kibiców dotyczy obecnie szczebla Ekstraklasy i I ligi, zaś od 1 stycznia 2014 r. wymogiem tym objęte będą pozostałe kluby. Wprowadzanie nowych rozwiązań często wiąże się z koniecznością modyfikacji infrastruktury obiektów. Dlatego ważne jest w tym przypadku wsparcie dla klubów ze strony samorządów.
Rekomendacje dla policji to m.in. zacieśnienie współpracy z klubami, zwłaszcza w zakresie organizacji meczów podwyższonego ryzyka. Dla klubu, którego kibice dopuścili się choćby jednego w rundzie zbiorowego zakłócenia porządku publicznego, policja powinna sporządzać każdorazowo odrębną analizę ryzyka przed każdym meczem.
Należy także dążyć do profesjonalizacji służb porządkowych na stadionie. Pomocne w tym może być wsparcie ze strony związków piłkarskich poprzez opracowanie i wprowadzenie odpowiednich standardów.