Wydział Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska Urzędu Miasta Ostrołęki podsumował działania na rzecz ograniczenia obecności azbestu w przestrzeni komunalnej. Coraz mniej w naszym otoczeniu budynków mieszkalnych, gospodarczych oraz osłon śmietników, na których można znaleźć te szkodliwe dla zdrowia pokrycia dachowe.
Na składowisko odpadów niebezpiecznych z terenu miasta wywieziono łącznie 102,91 ton odpadów zawierających azbest. Ostrołęczanie nie płacą za odbiór eternitu. Projekt, którego wartość oszacowana została na kwotę 49.635,85 złotych, został sfinansowany w 84,5% z otrzymanej dotacji ze środków: Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie oraz Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska, pozostałe koszty w wysokości 15,5% pokryto z budżetu miasta.
Informuje Wojciech Dorobiński, rzecznik ratusza.
Wniosek oraz deklaracja przystąpienia do programu usuwania azbestu dostępna na stronie internetowej www.ostroleka.pl lub w siedzibie Urzędu Miasta Ostrołęki.
Fot. www.ostroleka.pl