Coraz więcej uwagi poświęcamy telefonom kosztem najbliższych osób. To zjawisko nazywamy 'phubbingiem”. Ruszają prace nad kampanią społeczną 'Widzę Cię! Słyszę Cię!”, która będzie promować świadomą obecność rodziców w życiu dzieci.
Z roku na rok rośnie średni czas korzystania z internetu w Polsce. Aż 89% użytkowników korzysta z niego głównie za pośrednictwem smartfonów, a pierwsze telefony z dostępem do sieci dzieci otrzymują średnio już w wieku 8 lat. To niepokojące dane, dlatego pojawiła się potrzeba podniesienia świadomości na temat konsekwencji wynikających z uzależnień od nowych technologii. Inicjatorką kampanii jest Anna Brzezińska, członkini zarządu województwa mazowieckiego.
Kampania 'Widzę Cię! Słyszę Cię!” będzie tworzona przez Mazowieckie Centrum Polityki Społecznej w partnerstwie z Krajowym Centrum Przeciwdziałania Uzależnieniom, Kuratorium Oświaty w Warszawie oraz Mazowieckim Samorządowym Centrum Doskonalenia Nauczycieli. Mówi Mariusz Budziszewski, zastępca dyrektora MCPS ds. profilaktyki uzależnień i wspierania rodziny.
Porozumienie podpisano 14 lutego. Jest początkiem intensywnej współpracy na rzecz kampanii. Obejmie szereg działań, które pomogą dotrzeć do jak najszerszej grupy odbiorców. Przygotowane zostaną materiały edukacyjne – wyjaśnia Wioletta Krzyżanowska, mazowiecka kurator oświaty.
Kampania będzie prowadzona zarówno przez placówki oświatowe, jak i w przestrzeni publicznej – internecie, mediach oraz na nośnikach np. w środkach transportu publicznego. Jej uruchomienie planowane jest na początek roku szkolnego. Potrwa co najmniej dwa lata.