Kolejne podmioty chcą zwalczać dezinformację
Temat dezinformacji pozostaje jednym z priorytetów Komisji. Zwalczaniu dezinformacji służy Kodeks postępowania, stanowiący pierwszy na świecie tego rodzaju zbiór zasad określający zobowiązania platform i całej branży do działania. Gotowość do podjęcia zobowiązań Kodeksu potwierdziły ostatnio nowe podmioty, a Komisja apeluje do wszystkich innych zainteresowanych stron o przyłączenie się do tej inicjatywy.
30 września 2021r. podczas posiedzenia plenarnego w procesie przeglądu kodeksu postępowania w zakresie zwalczania dezinformacji uczestniczyło ośmiu nowych potencjalnych sygnatariuszy. Wyrazili oni gotowość podjęcia zobowiązań na podstawie ulepszonej wersji kodeksu.
Kodeks stanowi pierwszy na świecie tego rodzaju zbiór zasad określający zobowiązania platform i całej branży do zwalczania dezinformacji. Przegląd kodeksu opiera się na wydanych w maju wytycznych Komisji, w których określono, w jaki sposób należy ulepszyć kodeks, aby zapewniał on zdecydowaną reakcję na dezinformację.
Do potencjalnych nowych sygnatariuszy należą: internetowe platformy wideo, np. Vimeo, nowe rodzaje sieci społecznościowych, np. Clubhouse, oraz dostawcy technologii reklamowych, np. DoubleVerify, a także organizacje, które udostępniają konkretną wiedzę ekspercką i rozwiązania techniczne służące zwalczaniu dezinformacji, takie jak Avaaz, Globsec, Logically, NewsGuard i WhoTargetsMe.