back to top
0.5 C
Ostrołęka
środa, 22 stycznia 2025 r.

Wiadomości Europejskie

REKLAMA

200 milionów na promocję unijnej żywności

REKLAMA
Fotograf ślubny Malwina Łuba

W 2020 r. Komisja Europejska przeznaczy 200,9 mln euro na współfinansowanie działań promujących produkty rolno-spożywcze UE zarówno we wspólnocie jak i poza jej granicami m.in. w Kanadzie, Chinach, Japonii, Korei, Meksyku i Stanach Zjednoczonych.
W przyjętym przez Komisję programie prac w zakresie polityki promocji na 2020 r. określono główne priorytety wsparcia. Celem polityki UE w zakresie promocji produktów rolno-spożywczych jest pomaganie sektorowi w czerpaniu korzyści z rozwijającego się i coraz bardziej dynamicznego światowego rynku produktów rolno-spożywczych, propagowanie systemów jakości, w tym produktów ekologicznych, w UE oraz udzielanie wsparcia producentom w razie zakłóceń na rynku.
W 2020 r. ponad połowa budżetu (118 mln EUR) zostanie przeznaczona na kampanie na rynkach krajów spoza UE, które mają duży potencjał rozwoju. Są to m.in. Kanada, Chiny, Japonia, Korea, Meksyk i Stany Zjednoczone. Kwalifikujące się sektory obejmują przetwory mleczne i sery, oliwki stołowe oraz oliwę z oliwek i wina. Oczekuje się, że wybrane kampanie zwiększą konkurencyjność i poziom konsumpcji unijnych produktów rolno-spożywczych, podniosą ich status oraz zwiększą ich udział w rynku w tych docelowych krajach.

Kampanie będą również informować unijnych i globalnych konsumentów o różnych unijnych systemach i znakach jakości, takich jak oznaczenia geograficzne lub produkty ekologiczne. Dodatkowym celem kampanii będzie również zwrócenie uwagi na wysokie standardy bezpieczeństwa i jakości, jak również na różnorodność i tradycyjne aspekty produktów rolno-spożywczych UE. Ponadto w UE nacisk zostanie położony na promowanie zdrowego odżywiania i zwiększenie spożycia świeżych owoców i warzyw w ramach zrównoważonej diety.

Zaproszenia do składania wniosków w ramach kampanii zaplanowanych na 2020 r. zostaną opublikowane w styczniu 2020 r. Do ubiegania się o finansowanie i składania wniosków kwalifikują się liczne podmioty, takie jak organizacje handlowe, organizacje producentów i grupy z sektora rolno-spożywczego odpowiedzialne za działania promocyjne.
Na 2020 r. na programy proste przeznaczono 100 mln euro, a na programy, w których uczestniczy wiele państw – 91,4 mln euro.

Dodatkowe 9,5 mln euro przeznaczono na inicjatywy własne Komisji. Obejmują one uczestnictwo w targach i kampanie informacyjne, a także kampanie dyplomatyczne pod przewodnictwem komisarza europejskiego ds. rolnictwa i rozwoju obszarów wiejskich, w których biorą udział przedstawiciele biznesu. Inicjatywy te zostaną zasilone dodatkowym budżetem w wysokości 17,2 mln EUR, dostępnym w ramach programów zaplanowanych na 2019 r. i obejmujących wiele działań promocyjnych. Stanowi to dodatkowe wsparcie dla sektorów serów i masła oraz oliwy  i oliwek stołowych na pełnym wyzwań rynku światowym.

Czytaj więcej

Subscribe
Powiadom o
0 komentarzy
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Serwis radiooko.pl nie ponosi odpowiedzialności za treści zamieszczane przez internautów, gdyż należą one do osób, które je zamieściły.

REKLAMA

Ostatnie wiadomości

SPORT

POLITYKA

0
Będziemy wdzięczni za wasze przemyślenia, prosimy o komentarzex