Konkurs dla uczniów szkół podstawowych, średnich i dla studentów, którzy we współpracy z kadrą pedagogiczną przygotują projekt przyczyniający się do wdrożenia technologii w szkole lub na uczelni. Do wygrania trzy granty po 25 tys. zł na ich realizację. Celem działania jest wyróżnianie i nagradzanie umiejętności, wiedzy oraz talentów i kreatywności młodych ludzi.
Konkurs skierowany do tych, którzy mają pomysł na to w jaki sposób odpowiedzialnie wykorzystać technologię by wspierać edukację.
Zgłoszony przez zespół projektowy pomysł lub inicjatywa powinna wyróżniać się oryginalnością, pomysłowością i kreatywnością. Powinna obejmować działanie, które przyczyni się do wdrożenia technologii w szkole lub na uczelni i pomoże wesprzeć edukację. Ponadto powinna zawierać opis planowanej inicjatywy oraz jej wizualizację, plan, prezentację, które będą zgodne z celem programu i regulaminem.
Program wyróżnia trzy kategorie zgłoszeń konkursowych (szkoły podstawowe, szkoły średnie i uczelnie wyższe). W każdej z nich wyłoniony zostanie jeden zwycięzca.
Zespół Projektowy dokonuje zgłoszenia Projektu wypełniając i wysyłając formularz znajdujący się na dedykowanej stronie internetowej Organizatora.
Jeden Zespół Projektowy ma prawo zgłosić tylko jeden Projekt. Do drugiego etapu zostanie wybrane od 2 do 4 projektów z każdej kategorii Konkursu.
Drugim etapem weryfikacji jest prezentacja przez Finalistów przed Kapitułą Konkursową. Prezentacja Projektu nie może zająć więcej niż 7 minut. Następnie Kapituła Konkursowa ma prawo zadać pytania dotyczące Projektu. Trzy najlepsze pomysły, po jednym z każdej kategorii: szkoła podstawowa, szkoła średnia, uczelnia otrzymają grant w kwocie 25 tys. zł , na wdrożenie projektu w szkole lub na uczelni. Dodatkowo finałowe zespoły otrzymają nagrody w wysokości 5 tys. złotych oraz nagrody rzeczowe. Szczegóły na eurodesk.pl.