Dobre, bo z Europy
W 2024 r. Komisja Europejska wyda 186 mln euro na promowanie unijnych produktów rolno-spożywczych – zarówno na rynku wewnętrznym jak i poza granicami UE.
W 2024 r. Komisja Europejska przeznaczy 185,9 mln euro na promowanie wysokiej jakości ekologicznych produktów rolno-spożywczych w UE i poza jej granicami. Przyjęty program prac w zakresie polityki promocyjnej na 2024 r. ma na celu stworzenie nowych możliwości rynkowych przy jednoczesnym uwzględnieniu priorytetów politycznych, analizy przewidywanego eksportu na istniejące i wschodzące rynki, a także wkładu zainteresowanych stron.
Kampanie promocyjne poświęcone europejskim produktom rolnym powinny otwierać nowe możliwości rynkowe dla unijnych rolników i unijnego przemysłu spożywczego, pomagając im zarazem w zabezpieczeniu prowadzonej przez siebie działalności. Oprócz zwiększenia zrównoważonej produkcji i konsumpcji produktów rolnych polityka promocyjna wspiera również zrównoważoną odbudowę unijnego sektora rolno-spożywczego w trudnej sytuacji gospodarczej.
W dniach 31 stycznia i 1 lutego 2024 r. w Brukseli i online odbędą się dni informacyjne. Ich celem jest dalsze prezentowanie kryteriów kwalifikowalności i przyznawania dotacji, a także pokazywanie doświadczeń beneficjentów finansowanych programów i ułatwianie kontaktów między potencjalnymi partnerami projektu.