Zakończyła się realizacja zadania pn. 'Usuwanie i unieszkodliwianie azbestu i wyrobów zawierających azbest na terenie Miasta Ostrołęki w roku 2016” – informuje ratusz.
Działania obejmowały rozbiórki pokryć dachowych z materiałów zawierających azbest, zbiórkę tzw. 'gruzu” azbestowego oraz usuwanie wyrobów zawierających azbest składowanych na nieruchomościach położonych.
Na składowisko odpadów niebezpiecznych wywieziono łącznie 142,36 Mg odpadów. Mieszkańcy Ostrołęki nie płacą za odbiór eternitu. Projekt, którego wartość oszacowana została na kwotę 63 546,84 złotych, został sfinansowany w 84,5 % z otrzymanej dotacji ze środków: Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie w kwocie 53 697,07 zł, pozostałe koszty (9 849,77 zł) w wysokości 15,5 % pokryto z budżetu Miasta Ostrołęki.
W roku 2017 planowana jest kontynuacja działań podjętych w latach poprzednich. Przypominamy, że do projektu mogą przystąpić tylko te osoby fizyczne, które złożą pełną dokumentację i zaakceptują wszystkie warunki określone w deklaracji przystąpienia do programu usuwania azbestu. Szczegóły na www.ostroleka.pl.