Pierwszego dnia wakacji pociągi Słoneczny i Słoneczny Bis zawiozły turystów nad morze. Koleje Mazowieckie będą codziennie jeździły na trasie Warszawa – Ustka i Warszawa – Gdynia. W pierwszą podróż pociągiem Słonecznym Bis pojechał marszałek Adam Struzik.
Według danych Kolei Mazowieckich z pociągu 'Słoneczny” z Warszawy do Ustki w ubiegłym roku skorzystało blisko 100 tys. pasażerów. To 20 tys. więcej niż w 2023 r.
W tym roku pociąg wyjechał już po raz 21 – powiedział Robert Stępień, prezes zarządu Kolei Mazowieckich.
’Słoneczny” to niejedyna oferta, która umożliwia nisko kosztowe zwiedzanie regionu. W każdy weekend jest honorowany MAZObilet. Bilety obowiązują od piątku od godz. 19 do poniedziałku do godz. 8 rano i uprawniają do nieograniczonej liczby przejazdów Kolejami Mazowieckimi, autobusami do i z lotniska w Modlinie, Warszawską Koleją Dojazdową i transportem publicznym na terenie stolicy. Koszt MAZObiletu to 49 zł – dodaje Rober Stępień.
W budżecie samorządu Mazowsza na 2025 r. jest zarezerwowany niemal 1 mld zł na dofinansowanie przewozów kolejowych, z czego większość przypadnie Kolejom Mazowieckim, a pozostała część – WKD. Dzięki tak dużemu wsparciu Koleje Mazowieckie cały czas rozwijają swoją siatkę połączeń i tworzą ją także na obszarach zagrożonych wykluczeniem transportowym, czego przykładem są linie m.in. z Ostrołęki do Chorzel.
Koleje Mazowieckie są zdecydowanym numerem 1 w Polsce wśród przewoźników regionalnych. Według danych Urzędu Transportu Kolejowego (UTK) w 2023 r. liczba przejazdów pociągami na Mazowszu sięgnęła 97,6 mln. Dla porównania w Pomorskiem było to 71 mln, w Śląskiem – 29,4 mln, a w Wielkopolskiem – 36,3 mln.



