back to top
4.2 C
Ostrołęka
piątek, 29 listopada 2024 r.

Projektant linii kolejowej do Modlina wybrany

REKLAMA

PKP PLK wybrały projektanta linii kolejowej do Modlina oraz stacji kolejowej Mazowiecki Port Lotniczy (MPL) Warszawa/Modlin. Koszt oferty to 4,9 mln zł. Samorząd województwa przeznaczył na realizację przedsięwzięcia ponad 22 mln zł, w tym 9 mln zł na dokumentację projektowo-kosztorysową. Zamawiający zakłada, że prace projektowe i budowlane potrwają około pięciu lat.

Mówi marszałek Adam Struzik.

REKLAMA
Fotograf ślubny Malwina Łuba

20 lipca 2016 r. samorząd województwa mazowieckiego zawarł porozumienie z PKP Polskie Linie Kolejowe w sprawie budowy odcinka linii kolejowej od stacji Modlin do Mazowieckiego Portu Lotniczego Warszawa/Modlin i budowy stacji kolejowej Mazowiecki Port Lotniczy Warszawa/Modlin. W efekcie PKP PLK S.A. stały się realizatorem tej inwestycji, a samorząd województwa zadeklarował chęć współpracy i pokrycie kosztów m.in. etapu przedprojektowego inwestycji – opracowania dokumentacji projektowo-kosztorysowej dla inwestycji i wykupu gruntów. Co istotne, samorząd województwa zobowiązał się również do sfinansowania etapu realizacyjnego w przypadku braku środków z UE. Przewiduje się, że prace budowlane zostaną sfinansowane z Programu Fundusze Europejskie dla Mazowsza 2021–2027.

W budżecie województwa mazowieckiego zostały zarezerwowane środki na realizację tego przedsięwzięcia. Na 2024 rok zapisano na ten cel 11,3 mln zł, a na 2025 rok – 10,8 mln zł (w tym 9 mln zł na dokumentację projektowo-kosztorysową i 9 mln zł na wykup gruntów).

6 listopada 2023 r. PKP PLK SA wybrały najkorzystniejszą ofertę w postępowaniu przetargowym na opracowanie dokumentacji projektowej, którą złożyło konsorcjum Infra – Centrum Doradztwa Sp. z o.o. i YLE Inżynierowie. Wartość oferty to 4,87 mln zł.

Projekt będzie obejmował budowę nowej, dwutorowej linii kolejowej od stacji Modlin do stacji Mazowiecki Port Lotniczy (MPL) Warszawa/Modlin. Jej długość to ok. 5,8 km. Planowana jest także budowa naziemnej stacji kolejowej MPL Warszawa Modlin w okolicach istniejącego ronda. Wariant zakłada wykonanie dwóch torów stacyjnych z peronem o długość 200 m. Konieczna będzie również rozbudowa istniejącej stacji kolejowej Modlin o kolejny tor i peron o długości 200 m. W ramach prac przewidziano też budowę wiaduktu drogowego w ciągu drogi krajowej nr 62 nad nową linią kolejową, budowę wiaduktu drogowego w ciągu drogi powiatowej nr 2413W i wiaduktu drogowego w ciągu drogi do obsługi lotniska.

Czytaj więcej

Subscribe
Powiadom o
0 komentarzy
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Serwis radiooko.pl nie ponosi odpowiedzialności za treści zamieszczane przez internautów, gdyż należą one do osób, które je zamieściły.

REKLAMA

Ostatnie wiadomości

SPORT

POLITYKA

0
Będziemy wdzięczni za wasze przemyślenia, prosimy o komentarzex