Podpisano umowę z projektantem nowej linii kolejowej Zegrze – Przasnysz. To część rządowego programu Kolej Plus. Mieszkańcy Przasnysza, Makowa Mazowieckiego, Pułtuska, Serocka szybciej i wygodniej dojadą do Warszawy – informuje PKP PLK.
Projekt będzie kosztował 32,5 mln zł netto. Wykonawca – Mosty Katowice i Arcadis ma 52 miesiące na przygotowanie dokumentacji i uzyskanie wszystkich potrzebnych pozwoleń, w tym środowiskowych i budowlanych.
Linia kolejowa między Zegrzem Południowym a Przasnyszem będzie w większości jednotorowa, zelektryfikowana. Użycie dwutorowych odcinków (zwanych długimi mijankami) pozwoli pociągom mijać się bez konieczności dłuższego czekania na przejazd pociągu z przeciwnej strony. Będą poruszać się z maksymalną prędkością 160 km/h, a czas przejazdu między Zegrzem a Przasnyszem wyniesie około 50 minut.
Organizator przewozów zadeklarował uruchomienie min. 14 pociągów na dobę, które pojadą między Przasnyszem a Warszawą.
Kolej Północnego Mazowsza połączy Przasnysz, Maków Mazowiecki, Pułtusk, Serock z Zegrzem. Na trasie będzie 12 przystanków, w tym Serock, Pułtusk, Maków Mazowiecki, Przasnysz, Jadwisin, Wierzbica, Trzepowo, Łubienica Superunki, Jeżewo, Kleszewo, Szlasy Bure oraz przystanek w gminie Szelków. Perony będą dostosowane do potrzeb osób z ograniczoną mobilnością. Będą też wiaty, ławki, tablice informacyjne i oświetlenie.
