Kobieta podała osobie podszywającej się za konsultantkę portalu aukcyjnego z używaną odzieżą numer karty i zatwierdziła transakcję. Straciła prawie 5000 złotych.
Do Komendy Miejskiej Policji w Ostrołęce zgłosiła się 26 – letnia mieszkanka powiatu, która zgłosiła oszustwo w internecie. 24 stycznia dodała numer swojej karty płatniczej do aplikacji popularnego serwisu aukcyjnego z używaną odzieżą. Po kilku minutach zadzwoniła do niej osoba mówiąca ze wschodnim akcentem, która przedstawiła się jako konsultantka portalu aukcyjnego. Poprosiła ją o zalogowanie do aplikacji jej banku, a także podanie cyfr z karty płatniczej, na co 26-latka zgodziła się.
Fałszywa konsultantka potrzebę podania danych tłumaczyła koniecznością potwierdzenia limitu kwoty oraz by ustalić, czy dane na karcie są zgodne.
26-latka została poinstruowana, że aby uwiarygodnić jej konto przeleje 4700 złotych, a następnie poprosi o jej zwrot. Otrzymała mobilną autoryzację, którą potwierdziła dwukrotnie.
Po zakończeniu rozmowy okazało się, że zamiast wpłaty na konto 26-latki z jej konta ubyło blisko 5000 złotych.