back to top
6.1 C
Ostrołęka
sobota, 19 października 2024 r.

POCIĄGI ZA 2,2 MLD ZŁ. REKORDOWE ZAMÓWIENIE KOLEI MAZOWIECKICH W TOKU

REKLAMA

Koleje Mazowieckie nie zwalniają tempa w realizacji historycznego zamówienia na 71 elektrycznych zespołów trakcyjnych. Przedstawiciele spółki podpisali trzy umowy. Pierwszą – na unijne dofinansowanie zakupu 6 pięcioczłonowych pociągów typu FLIRT w ramach RPO WM 2014-2020. Kolejne to umowy z firmą Stadler Polska Sp. z o.o –  umowę wykonawczą na 6 dofinansowanych z UE pojazdów, a także umowę przedwstępną dotyczącą zamówienia kolejnych 55 pięcioczłonowych pojazdów.

REKLAMA
Fotograf ślubny Malwina Łuba

Podpisując umowę na dostawę 6  pierwszych pojazdów FLIRT, Koleje Mazowieckie kontynuują realizację podpisanej 17  stycznia br. umowy ramowej dotyczącej zakupu 71 elektrycznych zespołów trakcyjnych – 61  pięcioczłonowych oraz 10  dwuczłonowych. Umowa opiewa na ponad 2,2 mld zł i będzie zrealizowana przy wsparciu środków unijnych. Wartość dofinansowania w ramach RPO WM 2014-2020 to 96,16 mln zł. Kolejne dofinansowanie pochodzi z  POIiŚ i wynosi 580 mln zł. Na realizację inwestycji KM otrzymały także kredyt na ponad miliard zł z Banku Gospodarstwa Krajowego i PKO Banku Polskiego.

Nowe pociągi będą jednoprzestrzenne, klimatyzowane, wyposażone w urządzenia informacji wizualno-dźwiękowej oraz bezprzewodowy dostęp do internetu. Będą osiągały prędkość maksymalną 160 km/h. Będą również wyposażone w wewnętrzny i zewnętrzny monitoring, platformę dla osób z niepełnosprawnościami, miejsca dla wózków inwalidzkich, dziecięcych i rowerów, toalety z obiegiem zamkniętym oraz interkom umożliwiający kontakt pasażera z maszynistą w sytuacji awaryjnej, a także defibrylatory AED. Wszystkie zakupione pojazdy FLIRT będą w pełni zgodne z Technicznymi Specyfikacjami Interoperacyjności (TSI), ponadto pojazdy wyposażone będą w moduły Europejskiego Systemu Kontroli Pociągu poziomu 2 ERTMS (ETCS + GSM-R).

Poprzedni artykuł
Następny artykuł

Czytaj więcej

Subscribe
Powiadom o
0 komentarzy
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments

Serwis radiooko.pl nie ponosi odpowiedzialności za treści zamieszczane przez internautów, gdyż należą one do osób, które je zamieściły.

REKLAMA

Ostatnie wiadomości

SPORT

POLITYKA

0
Będziemy wdzięczni za wasze przemyślenia, prosimy o komentarzex