Koleje Mazowieckie zawarły wczoraj ze spółką Stadler Polska piątą, ostatnią już umowę wykonawczą przewidzianą w rekordowym kontrakcie ramowym z 2018 roku. Dotyczy ona dostawy 16 pięcioczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych typu FLIRT.
Oznacza to, że już w drugiej połowie 2023 roku Koleje Mazowieckie będą posiadały komplet 61 nowoczesnych, niezawodnych i komfortowych pojazdów FLIRT wyprodukowanych w siedleckim zakładzie Stadlera.
Wartość dofinansowania w ramach RPO WM 2014-2020 to ponad 96 mln zł, czyli 79 proc. wartości projektu. Kolejne dofinansowanie pochodzi z POIiŚ 2014-2020 i wynosi prawie 568 mln zł, co stanowi 50 proc. dofinansowania pozostałych umów wykonawczych. Natomiast wartość dofinansowania z POIiŚ 2014-2020, właśnie podpisanej, ostatniej umowy wykonawczej wynosi ponad 168 mln zł.