Starania samorządowców przynoszą efekty. Pełnomocnik rządu ds. Centralnego Portu Komunikacyjnego Maciej Lasek zatwierdził wybór wariantu W14 jako wariantu inwestorskiego dla linii kolejowej nr 29 na odcinku Ostrołęka-Łomża-Pisz-Giżycko.
W miniony wtorek z inicjatywy wicestarosty ostrołęckiego Artura Kozłowskiego odbyło się drugie spotkanie poświęcone planowanej przez rząd rezygnacji z modernizacji i budowy szprychy kolejowej nr 3 na odcinku CPK-Warszawa-Tłuszcz-Wyszków-Ostrołęka-Łomża-Pisz-Giżycko. Obecni byli parlamentarzyści i samorządowcy z województw mazowieckiego, podlaskiego i warmińsko-mazurskiego, a także przedstawiciele działającej przy Prezydencie RP Radzie do spraw Strategicznych Projektów Rozwojowych oraz przedstawiciele stowarzyszeń i ruchów społecznych – 'Tak dla CPK”, 'Tak dla Rozwoju”.
Tymczasem 5 września Centralny Port Komunikacyjny poinformował, że pełnomocnik rządu ds. CPK Maciej Lasek zatwierdził wybór wariantu W14 jako wariantu inwestorskiego dla linii kolejowej nr 29 na odcinku Ostrołęka-Łomża-Pisz-Giżycko. Co ważne, przebieg ten na podstawie badań ankietowych uznawany był za najbardziej preferowany przez mieszkańców. Charakteryzuje go m.in. powstanie dwunastu nowych punktów obsługi podróżnych oraz wykorzystanie istniejącej linii kolejowej na odcinku Ostrołęka-Śniadowo-Łomża.
W komunikacie dodano, że wybór wariantu inwestorskiego dla odcinka o długości około 152 kilometrów, to efekt wielomiesięcznych prac prowadzonych w ramach studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego.
Szczegóły na stronie Starostwa Powiatowego w Ostrołęce.
fot. Centralny Port Komunikacyjny