Mazowiecki Urząd Wojewódzki rozpoczął nabór wniosków na realizację zadań z zakresu ochrony ludności i obrony cywilnej na 2025 rok dla województwa mazowieckiego. Celem programu jest zwiększenie bezpieczeństwa i przygotowanie mieszkańców, samorządów, instytucji czy organizacji pozarządowych na zagrożenia, w tym sytuacje kryzysowe.
To pierwszy w historii nabór wniosków o fundusze na ochronę ludności i obronę cywilną dla mazowieckich samorządów. W tym roku dla województwa przyznano ponad 665 mln zł.
Z tego ponad 69 mln zł trafi do Państwowej Straży Pożarnej, która w systemie ochrony ludności i obrony cywilnej jest służbą wiodącą i cieszy się największym zaufaniem publicznym.
Wnioski samorządy mogą składać do 13 sierpnia 2025 roku.
W ramach wsparcia samorządów w przygotowaniu wniosków i aplikowaniu o środki, w ubiegłym tygodniu zorganizowano spotkanie online. Pojawiły się pierwsze pytania, zebrano je i przygotowano odpowiedzi. Są dostępne na stronie urzędu pod linkiem: https://www.gov.pl/web/uw-mazowiecki/ochrona-ludnosci-i-obrony-cywilnej. Tam też znajdują się wnioski w formie załączników do programu ochrony ludności i obrony cywilnej dla województwa mazowieckiego.
Dla ułatwienia pracy nad wnioskami uruchomione zostały także dwie infolinie:
merytoryczną: 22 695-79-72
techniczną: 22 695-79-71
Program Ochrony Ludności i Obrony Cywilnej ma być kontynuowany w przyszłym roku.