1 lipca ruszył nabór wniosków do tegorocznej edycji programu 'Dobry start”, a według stanu na 6 lipca zgłoszono już około 950 tysięcy dzieci. W analogicznym okresie roku poprzedniego było to zaledwie ok. 30 proc. tej liczby. To pokazuje jak ważny dla Polaków jest program 'Dobry start” oraz jak szybko i sprawnie korzystają z cyfrowej obsługi systemu.
Rok 2021 przyniósł zmiany w programie, od teraz wnioski o świadczenie można składać tylko w formie elektronicznej, obsługą całego procesu zajmuje się Zakład Ubezpieczeń Społecznych, a wypłata środków obywać się będzie wyłącznie na rachunki bankowe.
Wprowadzona zmiana jest odpowiedzią na naturalnie zachodzące zmiany zachowań samych wnioskujących. W przypadku świadczenia 'Dobry start” w 3 ostatnich naborach wniosków procent tych złożonych elektronicznie wzrósł z 48 proc. w 2018 roku do 72 proc. w roku 2020 (2,28 mln z 3,19 mln).
Podobnie jak w poprzednich latach zdecydowana większość wnioskujących składa dokumenty poprzez bankowość elektroniczną (ok. 71 proc.), w drugiej kolejności rodzice wybierają platformę PUE ZUS (ok. 21 proc.), na trzecim miejscu stawiają portal Empatia (ok. 8 proc.). W roku poprzednim proporcje te rozkładały się podobnie.
O świadczenie 'Dobry start” mogą wnioskować wszystkie rodziny bez względu na dochód. Wnioski można składać do 30 listopada br.