Urząd Miasta i Miejski Zakład Komunikacji w Ostrołęce rozpoczynają badania marketingowe zmierzające do wykonania koncepcji optymalizacji oferty przewozowej.
Badania zaplanowano w terminie od 19 do 30 marca. Obejmą one wszystkie kursy każdej z linii w dniu powszednim oraz w sobotę i w niedzielę.
Poinformowała Malwina Łuba z biura prasowego ostrołęckiego ratusza.
Dane z badań posłużą opracowaniu nowego układu tras linii i rozkładów jazdy – dopasowanego do potrzeb mieszkańców.
Jak podkreśla Urząd Miasta, rozkłady jazdy poszczególnych linii zostaną w pełni zsynchronizowane, aby wspólna obsługa ciągów komunikacyjnych i najważniejszych relacji przemieszczeń była częsta i rytmiczna.
Wprowadzenie rytmiczności odjazdów ułatwi synchronizację rozkładów jazdy także przy planowaniu przesiadek i w dłuższej perspektywie czasowej powinno przyczynić się do zwiększenia zainteresowania mieszkańców ostrołęcką komunikacją miejską, a więc zamiany środków transportu indywidualnego na autobusy.