W bieżącym roku przeprowadzimy szczegółowy przegląd obiektów mostowych i przepustów z określeniem nośności użytkowej, w szczególności mostu na rzece Narew w ciągu drogi krajowej nr 61. – informuje Paweł Stańczyk, wiceprezydent Ostrołęki.
W ramach zamówienia wykonawca będzie miał za zadanie przedstawienie szacunkowych kosztów przebudowy lub generalnego remontu 'starego” mostu w celu dostosowania obiektu do istniejącego obciążenia ruchem, obowiązujących przepisów i norm oraz warunków techniczno-eksploatacyjnych.
Miasto wykonało całodobowe pomiary ruchu pojazdów na drodze krajowej nr 61. Wyniki wskazują na bardzo duże obciążenie dróg krajowych w granicach miasta. Po uśrednieniu wyników z trzech dni pomiarowych przez ulicę Warszawską przejeżdża ponad 20 tys. pojazdów, co w przeliczeniu na rok daje liczbę ponad 7 mln. Procentowy udział samochodów ciężarowych z naczepą lub przyczepą przekracza 10% i niejednokrotnie dochodzi do 15%.
W celu dopełnienia informacji o ruchu samochodowym na starym moście i moście im. Gen. A. J. Madalińskiego przeprowadzone zostały w listopadzie bieżącego roku całodobowe pomiary ruchu na rondzie im. Księcia Siemowita III. Wyniki pomiarów po ich uśrednieniu z trzech dni pomiarowych przedstawiają się następująco: przez rondo w ciągu doby przejeżdża ponad 31 tys. pojazdów co daje zawrotną liczbę ponad 11 mln w ciągu roku, starym mostem przejeżdża w ciągu doby prawie 3 tys. samochodów ciężarowych co stanowi ponad 20% wszystkich pojazdów kołowych.
Ze wzrostem natężenia ruchu na drogach dochodzących do miasta Ostrołęki wiąże się również zwiększona ilość pojazdów ciężarowych dojeżdżających do nowego zakładu Stora Enso po drogach krajowych nawet o około 110 000 rocznie, a w przyszłości dołączy planowana budowa bloku energetycznego o mocy 1000 MW wstrzymana obecnie przez Energa Elektrownie Ostrołęka.
Ratusz zauważa, że rozwiązaniem problemu jest budowa obwodnicy miasta. Od lat prowadzi starania o wpisanie inwestycji do Programu Budowy Dróg Krajowych.