W ramach programu 'Klient w centrum uwagi KAS’ – od kwietnia tego roku – Krajowa Administracja Skarbowa prowadzi w całym kraju internetowe badanie ankietowe wśród odwiedzających urzędy skarbowe. Było prowadzone wśród osób, które skorzystały z usługi umawiania wizyty w urzędach skarbowych.
Izba Administracji Skarbowe w Warszawie jest największą w kraju jednostką organizacyjną KAS, która obsługuje blisko 5 mln podatników. I to właśnie oni mieli ocenić jakość obsługi.
W ramach badania zmierzono poziom satysfakcji z wizyty w urzędzie, chęć zarekomendowania danego urzędnika innym oraz 'brak wysiłku’ podczas wizyty, czyli łatwość załatwienia sprawy na miejscu. Ważna była również skuteczność, czyli możliwość załatwienia sprawy podczas jednej wizyty. Ankietowani proszeni byli również o ocenę czy pracownik urzędu był kompetentny, uprzejmy, pomocny, sprawny, komunikatywny i przyjazny.
Wyniki ankiet wskazują, że 7 na 10 klientów jest ogólnie zadowolonych z wizyty w mazowieckich urzędach. Podobnie jest w przypadku oceny możliwości załatwienia sprawy podczas pierwszej wizyty w urzędzie oraz łatwości jej załatwiania. Większość z podatników poleca wizytę w urzędach innym, 84% z nich miało pozytywne odczucia po spotkaniu z pracownikami.
Ankiety zawierają także dwa pytania otwarte, w których klienci mogli przekazać swoje komentarze dotyczące najlepszych i najgorszych aspektów wizyty w urzędzie. Każdy z komentarzy jest dla nas istotny. Dzięki temu wiemy, czego klienci oczekują od pracowników KAS i jak możemy dostosować jakość obsługi do ich oczekiwań – informuje Justyna Pasieczyńska, rzeczniczka prasowa Izby Administracji Skarbowej w Warszawie.