Już 11 czerwca zostanie uruchomione połączenie kolejowe na linii nr 35 na odcinku Ostrołęka–Chorzele. To powrót pociągów na tej trasie po blisko 25 latach. Decyzją Zarządu Województwa Mazowieckiego inwestycję udało się zrealizować dzięki funduszom unijnym w ramach RPO WM i PROW na lata 2014-2020.
Mówi marszałek Adam Struzik.
Zmodernizowana linia Ostrołęka–Chorzele ma prawie 60 km. Na przystankach pojawią się nowe nawierzchnie peronów. W ramach inwestycji powstał także nowy most kolejowy nad Narwią. Stalowa konstrukcja ma 245 metrów.
Dzięki inwestycji podróżni wsiądą do pociągów z przebudowanych stacji: Ostrołęka, Grabowo, Jastrząbka, Chorzele oraz przystanków: Nowa Wieś Kościelna, Zabiele Wielkie, Parciaki, Olszewka. Dzięki modernizacji pociągi pasażerskie pojadą z prędkością do 120 km/h, a składy z towarami – do 80 km/h. Zostało przebudowanych 20 obiektów inżynieryjnych, w tym 14 przepustów i 6 mostów.
Sprawne podróże zapewni nowe lokalne centrum sterowania ruchem kolejowym (LCS) w Ostrołęce. Przebudowa przejazdów kolejowo-drogowych i urządzeń sterowania ruchem kolejowym zwiększy poziom bezpieczeństwa.
Całkowity koszt inwestycji to blisko 427 mln zł. Zarząd województwa mazowieckiego zdecydował, że prawie 200 mln zł będzie pochodzić z funduszy unijnych w ramach RPO WM i PROW na lata 2014-2020.
Koleje Mazowieckie 11 czerwca uruchomią 8 par pociągów. Połączenia, w związku z tym, że jest to linia niezelektryfikowana, będą obsługiwane przez spalinowe autobusy szynowe. Do końca roku bilet jednorazowy ma kosztować 4,20 zł, a na miesięczny pasażer wyda 49 zł.
11 czerwca odbędzie się uroczyste otwarcie połączenia na linii kolejowej nr 35. Zaplanowane są: konferencje, przejazd pociągu na trasie Ostrołęka–Chorzele, a także piknik rodzinny w Chorzelach.