Znamy finalistów V edycji konkursu Samorządu Województwa Mazowieckiego 'Startuj z Mazowsza”. Wyróżnia on młode firmy z regionu, mające pozytywny wpływ na rozwój Mazowsza i potencjał, by odnieść globalny sukces i otrzymać status jednorożca, czyli startupu wycenianego na 1 mld dolarów.
Mówi Marta Milewska, rzeczniczka prasowa Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego.
Patrząc na listę projektów zakwalifikowanych do finału, nie sposób nie zauważyć globalnych trendów. Jednym z nich jest tworzenie gospodarki o obiegu zamkniętym, a drugim – rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji.
Komisja, w skład której weszli eksperci biznesu Jacek Aleksandrowicz, Katarzyna Klimek, Tomasz Karwowski i Michał Misztal, zdecydowała o zakwalifikowaniu do następnego etapu konkursu 11 startupów.
Przedstawiamy je w kolejności alfabetycznej:
Anew – biżuteria vintage & upcycled: marka biżuteryjna, która rewolucjonizuje podejście do mody poprzez oferowanie biżuterii vintage, stworzonej co najmniej 50 lat temu, promując tym samym zrównoważony styl życia.
BabyRAIN – oprogramowanie oparte na sztucznej inteligencji, wspomagające rodziców i lekarzy w diagnozowaniu zaburzeń u małych dzieci ze spektrum autyzmu oraz monitorowaniu ich postępów rehabilitacyjnych.
Portal pracy bezCV – platforma internetowa oparta na technologii chatGPT pozwalająca na precyzyjne określenie umiejętności i preferencji zawodowych kandydatów. Rozwiązanie oparte na analizie psychologicznej i doradztwie zawodowym.
Platforma edukacyjna HeyEdu – platforma edukacyjna zaprojektowana tak, aby pomóc studentom osiągnąć swoje cele edukacyjne i rozwinąć pełen potencjał.
– cyrkularna marka odzieżowa angażująca się w oczyszczanie środowiska poprzez produkcję odzieży z materiałów odzyskanych po zamkniętych firmach odzieżowych i niewyprzedanych kolekcjach.
Market VideoCommerce Suite – kompleksowa platforma do VideoCommerce umożliwiająca efektywne zarządzanie treściami wideo, transmisje na żywo na różnych platformach społecznościowych oraz interaktywne wzbogacenie sklepów internetowych.
ONE:ITEM – produkt, który łączy funkcjonalność plecaka i torby. To praktyczne połączenie daje użytkownikom większą elastyczność w codziennym noszeniu swoich rzeczy, zapewniając zarówno wygodę, jak i styl.
Rebread Cosmetics – innowacyjne podejście do wykorzystania czerstwego chleba w branży kosmetycznej. Firma opiera swoje rozwiązanie na wiedzy naukowej, aby opracować receptury peelingów, w których czerstwe pieczywo pełni funkcję naturalnego ścierniwa.
SaveWater – system sterowania, który za pomocą analizy wilgotności gruntu, rodzaju roślinności i prognozy pogody umożliwia optymalne nawadnianie terenów zielonych, przyczyniając się do efektywnego wykorzystania wody.
Stoneoutlet – marketplace skupiony na branży kamieniarskiej. Platforma umożliwia katalogowanie i sprzedaż pozostałości poprodukcyjnych, takich jak resztki kamieni, które mogą być wykorzystane do tworzenia nowych produktów, np. blatów marmurowych do łazienki, kuchni czy stolików. To kreatywne podejście do zmniejszania marnotrawstwa i tworzenia nowych zastosowań dla takich materiałów.
TuInwestor – Wirtualny Analityk AI do pozyskiwania danych gospodarczych. Wykorzystuje sztuczną inteligencję do analizy danych gospodarczych polskich i zagranicznych spółek notowanych na polskiej giełdzie. To narzędzie, które może przyspieszyć procesy decyzyjne w biznesie i inwestycjach.