
W audycji Gość Radia OKO aspirant Sylwester Marczak apeluje do kierowców o rozsądek na drodze. W rozmowie przedstawia również statystyki dotyczące wypadków drogowych w pierwszym półroczu 2011 roku.
ILOŚĆ ZDARZEŃ DROGOWYCH I ICH SKUTKI
|
Rok |
2009 |
2010 |
2011 |
Różnica do 2010r. |
|
Wypadki |
57 |
47 |
63 |
+16 |
|
Zabici |
7 |
7 |
9 |
+2 |
|
Ranni |
67 |
63 |
80 |
+17 |
|
Kolizje |
1513 |
626 |
487 |
-139 |
ILOŚĆ WYPADKÓW DROGOWYCH Z UDZIAŁEM NIECHRONIONYCH I ICH SKUTKI
WYPADKI |
31 |
WYPADKI ZE SKUTKIEM ŚMIERTELNYM |
3 |
ZABICI |
3 |
|
RANNI |
30 |
WYPADKI DROGOWE NA POSZCZEGÓLNYCH DROGACH
|
Drogi |
2009 |
2010 |
2011 |
Różnica |
|
Krajowe |
12 |
11 |
16 |
+5 |
|
Wojewódzkie |
6 |
3 |
10 |
+7 |
|
Powiatowe i gminne |
23 |
22 |
22 |
0 |
|
m. Ostrołęka |
16 |
11 |
15 |
+4 |
PRZYCZYNY POWSTAWANIA WYPADKÓW DROGOWYCH
Z WINY KIERUJĄCYCH
|
Rok |
2009 |
2010 |
2011 |
Różnica |
|
Niedostosowanie prędkości do warunków ruchu |
22 |
19 |
14 |
-5 |
|
Nieudzielanie pierwszeństwa przejazdu |
8 |
4 |
14 |
+10 |
|
Nieprawidłowe wyprzedzanie |
1 |
2 |
3 |
+1 |
|
Nieprawidłowo wykonany manewr skręcania |
0 |
4 |
2 |
-2 |
|
Niezachowanie bezpiecznej odległości m. pojazdami |
5 |
5 |
8 |
+3 |
|
Nieprawidłowe przejeżdżanie przejść dla pieszych |
1 |
1 |
0 |
-1 |
|
Nieudzielanie pierwszeństwa pieszemu |
2 |
1 |
4 |
+3 |
|
Nieprawidłowe wymijanie |
3 |
1 |
3 |
+2 |
|
Nieprawidłowe omijanie |
0 |
1 |
0 |
-1 |
|
Nieprawidłowe cofanie |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
Wjazd na czerwonym świetle |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
Nieprawidłowa zmiana pasa ruchu |
1 |
0 |
0 |
0 |
|
Jazda po niewłaściwej stronie drogi |
2 |
0 |
1 |
+1 |
|
Stan techniczny |
0 |
0 |
1 |
+1 |
|
Inne przyczyny |
2 |
7 |
5 |
-2 |
|
Nieustalone |
0 |
0 |
1 |
+1 |
PRZYCZYNY POWSTAWANIA WYPADKÓW DROGOWYCH Z WINY PIESZEGO
|
Rok |
2009 |
2010 |
2011 |
Różnica |
|
Wtargnięcie na jezdnię (dzieci do lat 7) |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
Nieostrożne wejście na jezdnię zza pojazdu |
3 |
0 |
0 |
0 |
|
Przebieganie przez jezdnię |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
Inne nieustalone |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
Stanie, leżenie na jezdni |
3 |
0 |
0 |
0 |
|
Wejście przed jadący pojazd |
5 |
2 |
4 |
+2 |
|
Chodzenie niewłaściwą stroną drogi |
1 |
0 |
0 |
0 |
PIESI SPRAWCY WYPADKÓW
|
2010 |
2011 |
Różnica do 2010 |
|
0 |
4 |
+4 |
NIECHRONIENI – SPRAWCY WYPADKÓW ZE SKUTKIEM ŚMIERTELNYM
|
|
2010 |
2011 |
|
Rowerzyści |
0 |
1 |
|
Motorowerzyści |
0 |
0 |
|
Motocykliści |
0 |
0 |
|
Piesi |
0 |
0 |
NIECHRONIENI – KTÓRZY ZGINĘLI Z WINY KIERUJĄCYCH
|
|
2010 |
2011 |
|
Rowerzyści |
0 |
0 |
|
Motorowerzyści |
0 |
1 |
|
Motocykliści |
0 |
1 |
|
Piesi |
0 |
0 |
POJAZDY SPRAWCÓW W/G KATEGORII
|
Rok |
2009 |
2010 |
2011 |
Różnica |
|
Rower |
2 |
4 |
5 |
+1 |
|
Motorower |
1 |
2 |
5 |
+3 |
|
Motocykl |
2 |
2 |
2 |
0 |
|
Samochód osobowy |
36 |
37 |
46 |
+9 |
|
Autobus |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
Samochód ciężarowy |
5 |
0 |
1 |
+1 |
|
Ciągnik rolniczy |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
Pojazd zaprzęgowy |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
Pociąg |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
Inne |
0 |
0 |
0 |
0 |
WYPADKI DROGOWE W POSZCZEGÓLNYCH DNIACH TYGODNIA
|
Dzień tygodnia |
2009 |
2010 |
2011 |
Różnica |
|
Poniedziałek |
14 |
6 |
8 |
+2 |
|
Wtorek |
11 |
4 |
9 |
+5 |
|
Środa |
8 |
5 |
8 |
+3 |
|
Czwartek |
7 |
6 |
8 |
+2 |
|
Piątek |
6 |
8 |
8 |
0 |
|
Sobota |
9 |
7 |
11 |
+4 |
|
Niedziela |
2 |
11 |
11 |
0 |
WYPADKI DROGOWE W POSZCZEGÓLNYCH ZMAINACH
|
Zmiana |
2009 |
2010 |
2011 |
Różnica |
|
I – 6:00 – 14:00 |
15 |
20 |
26 |
+6 |
|
II – 14:00 – 22:00 |
34 |
21 |
31 |
+10 |
|
III – 22:00 – 6:00 |
10 |
6 |
6 |
0 |
EFEKTY PRACY POICJANTÓW WRD NA RZECZ POPRAWY STANU BEZPIECZEŃSTWA W RUCHU DROGOWYM
|
|
2009 |
2010 |
2011 |
Różnica |
|
ZASTOSOWANE ŚRODKI PRAWNE |
6525 |
8169 |
9084 |
+915 |
|
MANDATY KARNE |
3933 |
5550 |
7382 |
+1832 |
|
WNIOSKI OGÓŁEM |
209 |
174 |
212 |
+38 |
|
W TYM 87§1 i 2 |
30 |
20 |
31 |
+11 |
|
NIETRZEŹWI KIERUJĄCY 178a § 1 i 2 K.K. |
91 |
87 |
87 |
0 |
|
POUCZENIA |
2292 |
2358 |
1403 |
-955 |
|
ZATRZYMANO SPRAWCÓW INNYCH PRZESTĘPSTW |
15 |
25 |
33 |
+8 |
|
ZATRZYMANO PRAW JAZDY |
70 |
83 |
81 |
-2 |
|
ZATRZYMANO DOWODÓW REJESTRACYJNYCH |
791 |
1070 |
1287 |
+217 |
|
ZATRZYMANO OSÓB POSZUKIWANYCH |
2 |
0 |
5 |
+5 |
|
ZATRZYMANO POSZUKIWANYCH POJAZDÓW |
1 |
0 |
0 |
0 |
|
PRZEKAZANO INFORMACJI |
9 |
8 |
10 |
+2 |


