1 lutego w placówkach ZUS pojawiło się 732 doradców płatników składek. Rozwieją wątpliwości dot. stanu rozliczeń oraz pomogą przedsiębiorcom.
Ich zadanie to przede wszystkim wyjaśnienie sposobu zaksięgowania wpłat oraz omówienie stanu rozliczeń z ZUS. Nowa usługa została wprowadzona w związku z gruntownymi zmianami w opłacaniu składek.
Na terenie płockiego oddziału w każdej placówce ZUS jest po 2 doradców, natomiast w samym Płocku, Ciechanowie oraz Wyszkowie – 3 doradców.
Doradcy zostali wybrani spośród pracowników ZUS. Będą oni realizować również inne zadania takie jak prowadzenie szkoleń w związku ze zmianami w przepisach.
Informuje Piotr Olewiński, regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa mazowieckiego.
Przyjście do urzędu nie jest jedynym sposobem aby sprawdzić stan rozliczeń z ZUS. Posiadacze kont na Platformie Usług Elektronicznych ZUS (www.pue.zus.pl) mogą zobaczyć je w Internecie. Strona prezentuje sposób podzielenia dokonanej przez nich wpłaty oraz saldo wynikające z rozliczenia. Platforma zawiera oczywiście dużo więcej możliwości. Pracodawca ma tam m.in. podgląd do elektronicznych zwolnień lekarskich swoich pracowników. Dokument pojawia się na stronie najpóźniej następnego dnia od wystawienia, dzięki czemu pracodawca bardzo szybko pozyskuje wiedzę o chorobie pracownika (oczywiście tak jak do tej pory jest to wyłącznie informacja o wystąpieniu czasowej niezdolności do pracy, pracodawca nie ma dostępu do kodu choroby). Platforma zawiera także opcję zawnioskowania o kontrolę zwolnienia pracownika, więc w przypadku podejrzeń pracodawcy co do symulowania choroby ZUS może łatwo podjąć działania kontrolne.


