Przyszłość Centralnego Portu Komunikacyjnego i jego znaczenie dla wschodnich regionów Polski, w tym Ostrołęki, ponownie trafiła na polityczne salony. We wtorek miasto odwiedził były pełnomocnik rządu ds. CPK, poseł Marcin Horała, który razem z lokalnym parlamentarzystą Marcinem Grabowskim (obaj z PiS) przekonywali o strategicznym znaczeniu inwestycji — zarówno cywilnym, jak i militarnym.
W centrum uwagi znalazła się tzw. 'szprycha nr 3′ — planowana linia kolei dużych prędkości, która miała połączyć Centralny Port Komunikacyjny z Warszawą, Ostrołęką, Łomżą i dalej z Giżyckiem. Według posła Grabowskiego, to inwestycja, która może całkowicie odmienić codzienność mieszkańców regionu.
Poseł Horała przypomniał, że założeniem programu CPK było nie tylko stworzenie centralnego lotniska, ale też całej sieci połączeń kolejowych, które miały skrócić dystans — dosłownie i metaforycznie — pomiędzy centrum kraju a jego peryferiami.
Politycy Prawa i Sprawiedliwości liczą na wsparcie ze strony prezydenta elekta Karola Nawrockiego, który już zapowiedział, że jego pierwszą inicjatywą będzie projekt ustawy 'Tak dla CPK”. Jego celem ma być prawne zobowiązanie władz do realizacji pełnej wersji projektu.

