1 lipca rozpoczęła się akcja pod hasłem ”Weź paragon”. Głównym celem kampanii jest wsparcie tych podatników, którzy prowadzą swą działalność gospodarczą zgodnie z przepisami prawa, płacąc należne podatki i nie mają szans konkurować z tymi, którzy tego nie robią i stanowią dla nich nieuczciwą konkurencję. Takie prewencyjne działania znacząco ograniczają szarą strefę oraz nieuczciwą konkurencję.
Działania prowadzone są w całym kraju, ze szczególnym uwzględnieniem miejscowości wypoczynkowych, gdzie obserwowany jest wzmożony ruch turystyczny. Kampania ma uświadomić, że wydanie paragonu w sklepie, barze czy restauracji ma duże znaczenie nie tylko dla kupującego ale również dla wszystkich podatników.
W akcji 'Weź paragon’ chodzi przede wszystkim o to, by sprzedawcy uczciwie rejestrowali każdą sprzedaż na kasach fiskalnych i przestrzegali zasad uczciwej konkurencji.
Inicjatywa prowadzona jest przez resort finansów już od 2004 roku. W trakcie ubiegłorocznej letniej edycji akcji „Weź paragon”, pracownicy wszystkich zaangażowanych urzędów kontroli skarbowej i urzędów skarbowych wystawili ponad 25 tysięcy mandatów na łączną kwotę ponad 6 milionów złotych.